    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot podatku - edeklaracje
    Date: Tue, 02 Mar 2010 15:23:00 +0100

    W dniu 02-03-2010 13:58, cef pisze:

    > Sądząc z opowieści tych, co te dane przygotowują i wklepują
    > są one jeszcze gorszej jakości. Bo jak kiedyś ktoś ręcznie wklepywał, to
    > i absurdy wyłapał
    > i dzwonili i prostować trzeba było, a teraz podejrzewam, że ludzie "klepią"
    > cokolwiek, byleby załatwic sprawę.

    Bo jak się dostanie w roku 4-5 sprawozdań to się je robi jak należy. Jak
    nagle trzeba zrobić 15, z czego pięć w styczniu, do połowy nie ma danych
    (nikt nie zbierał, bo nie były do niczego potrzebne przez ostatnie 10
    lat), to zaczyna się radosna twórczość.

    Ostatnio musiałam np. podzieli wykładowców wyższej szkoły na trzy grupy
    w etatach. Z metody liczenia średniej wyszło, że mam 1,3 etatu (szkoła
    działała 3 miesiące ale GUS każe średnią wyliczać dzieląc ZAWSZE przez
    12!!!).
    Liczba etatów w każdej grupie może być tylko całkowita.

    Super zabawa, nie?
    Wyszło mi, że ZERO adiunktów zarabia średnio 652 zł brutto.
    To była jedyna kombinacja, która pozwalała sprawozdanie wysłać
    (piszczał, że mu się coś dzieli przez zero, ale przyjął).

    Wysłałam z błędami, pani z GUS dzwoniła, wyjaśniłam, załamała ręce,
    podebatowała z koleżankami, dał spokój.
    Ciekawe kto pisze te reguły? Jakiś obcy chyba...

    Oni z takich danych potem liczą to przeciętne wynagrodzenie, produkcję
    przemysłową, inwestycje przedsiębiorstw i na tym prognozy opierają.

    No comments...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813