    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot towaru a paragon
    Date: Wed, 8 Aug 2018 11:31:28 +0200

    dyskusyjnych:5b6a06de$0$614$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-08-07 o 20:35, J.F. pisze:

> [...]
    >"podatnych na decyzje z góry", tym bardziej teraz.
    >Taka pokuta po komunie, gdzie ilość pieczątek na biurku i kwicie
    >decydowały o ważności urzędnika i tego kwitu, a rzeczywistość miała
    >znaczenie drugorzędne.
    >W tej chwili to margines. Większość tamtego pokolenia jest już na
    >emeryturze (albo w sejmie...).
    >To Tobie myli się obecna polityka z praktyką. Uwalają kogo potrzebują
    >uwalić, a nie zwykłego P.H.U.Kowalskiego, który przyjął zwrot towaru
    >bez paragonu.

    >Nie wiem. Może robią. Ale nie o tym jest dyskusja.

    Bo nie rozumiesz.
    Jakby tak minute po wysciu klienta (z paragonem) sprzedawca mogl
    zaksiegowac zwrot,
    to tak, jakby towaru nie sprzedal. A gdzie VAT, CIT/PIT wtedy ?

    A magazyn ... inwentaryzacje sie zrobi to wyjdzie strata, albo kupi
    towar na bazarze bez VAT,
    albo spisze "protokol zniszczenia" ...

    I jak sie ma przed tym bronic US ?

    >Przypomnę:
    >"Zwróciłem towar na Allegro, dostałem kasę, jednak nie odesłałem
    >paragonu i sprzedawca prosi mnie żebym mu wysłał, bo nie może tej
    >sprzedaży cofnąć z kasy."
    >Dupa a nie sprzedawca.

    http://www.podatki.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/kasy-
    fiskalne-od-1-kwietnia-wchodzi-odrebna-ewidencja-zwr
    otow

    Jak kto chce, to niech sie doczyta co to za dokument moze byc.
    Swoja droga - kupuje dwie rzeczy, jedna zwracam ... ale na druga
    paragon chce miec, wiec moze ksero wystarczy ?

    >I teraz ten sprzedawca ma ten zwrócony towar na magazynie do końca
    >życia? Drugi raz go nie sprzeda, nawet protokołu zniszczenia nie
    >zrobi bo przecież nie ma paragonu, więc towaru nie ma (ale jest w
    >magazynie... ale go nie ma bo paragony nie ma, paranoja...), więc nie
    >można zrobić protokołu zniszczenia na coś czego nie ma.

    W cywilizowanych krajach jest cos takiego jak "refurbished".

    J.