    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwykly rachunek a umowy itp ?
    Date: Tue, 25 Oct 2005 10:50:36 +0200

    Gregor napisał(a):
    > Witam
    >
    > Prowadze DG zwiazana z uslugami telekomunikacyjnymi i informatyka. Nie
    > jestem na VAT tylko wystawiam zwykle rachunki. Czy jezeli wystawiam rachunek
    > za dostep do internetu (nie bedzie to odliczane) to czy musze miec umowe z
    > ta osoba ?? na caly okres uzytkowania ? Wiem tylko ze umowy napewno musza
    > byc dawane jezeli chodzi o FV. A jak sie to ma do zwyklych rachunkow ?

    Prawo telekomunikacyjne się kłania.

    Art. 56. 1. Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na
    podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

    2. Z zastrzeżeniem ust. 5, umowę o świadczenie publicznie dostępnych
    usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do
    publicznej sieci telekomunikacyjnej, zawiera się w formie pisemnej.

    3. Umowa, o której mowa w ust. 2, powinna określać w szczególności:

    1) nazwę, adres i siedzibę dostawcy usług;

    2) świadczone usługi, dane o ich jakości, w tym o czasie oczekiwania na
    przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usług
    telekomunikacyjnych;

    3) zakres obsługi serwisowej;

    4) dane szczegółowe dotyczące cen, w tym pakietów cenowych oraz sposoby
    uzyskania informacji o aktualnym cenniku;

    5) czas trwania umowy oraz warunki przedłużenia i rozwiązania umowy;

    6) wysokość kar umownych w przypadku niewykonania lub nienależytego
    wykonania usługi telekomunikacyjnej;

    7) tryb postępowania reklamacyjnego;

    8) informację o możliwości rozwiązania sporu w drodze mediacji lub
    poddania go pod rozstrzygnięcie sądu polubownego.
    [...]

    5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do umów o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych zawieranych poprzez dokonanie czynności faktycznych
    obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za
    pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci
    dostawcy usług.

    Poza tym czy jesteś zarejestrowany jako przedsiebiorca telekomunikacyjny
    w URTiP-ie?

    M.