  • 1. Data: 2004-03-29 21:24:34
    Temat: Zyski z Allegro
    Od: "Michael" <m...@k...jest.na.tlen.pl>

    Witam

    Czy jeśli kupie np. samochód na Allegro, wyremontuje go, podniosę wartość
    czy mogę go tak po prostu sprzedać nie płacąc żądnych podatków?

    Czy jeśli kupie coś na jakieś aukcji, potrzymam w domu dwa dni a potem
    sprzedam komu innemu trochę drożej także nie muszę płacić podatków?

    Czy jeśli podaję do hurtowni i nakupię tam dużo towaru (na własne potrzeby)
    a potem ten towar jednak wyda mi się zbędny i sprzedam go na Allegro również
    nie płacę podatków?

    Zakładając, że w żadnym z tych przypadków nie mam założonej własnej
    działalności gospodarczej... w którym przypadku łamię prawo i dlaczego?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-29 21:26:40
    Temat: Re: Zyski z Allegro
    Od: "Michael" <m...@k...jest.na.tlen.pl>

    > Czy jeśli kupie np. samochód na Allegro, wyremontuje go, podniosę wartość
    > czy mogę go tak po prostu sprzedać nie płacąc żądnych podatków?
    Dodam, że chodzi mi o podatki z zysków a nie podatek od wzbogacenia przy
    kupnie...

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-03-29 21:36:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Mar 2004, Michael wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Czy jeśli kupie np. samochód na Allegro, wyremontuje go, podniosę wartość
    >+ czy mogę go tak po prostu sprzedać nie płacąc żądnych podatków?

    Nie.
    Nawet zakładając że w dobrej wierze nabyłeś go "na własne potrzeby"
    z podatku dochodowego zwolniona jest wyłącznie sprzedaż *uzywanych*
    rzeczy. Dla rzeczy ruchomych do kryteriów "używania" należy pół
    roku ich posiadania - jak krócej to od dochodu nalezy się podatek
    (i wypisanie stosownego PITa).

    >+ Czy jeśli kupie coś na jakieś aukcji, potrzymam w domu dwa dni

    Za krótko. Ponad pół roku musi być !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-03-30 06:57:54
    Od: Esokal <E...@f...egospodarka.pl>

    Nawet po pół roku zapłacisz PCC w większości przypadków.

    --
    Esokal
    Esokal's Profile: http://forum.egospodarka.pl/member.php?action=getinf

  • 5. Data: 2004-03-30 14:13:11
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > Nawet po pół roku zapłacisz PCC w większości przypadków.

    Może jakiś przykład, i uzasadnienie, że w większości...

    Tomek

  • 6. Data: 2004-03-30 20:27:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Mar 2004, Esokal wrote:

    >+ Nawet po pół roku zapłacisz PCC w większości przypadków.

    Zdaje się że to wie - ukrył pod hasłem "podatek od wzbogacenia" ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd