  • Data: 2008-06-26 15:23:18
    Temat: Re: adres przedsiebiorcy i adres wykonywania działalnosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 26 Jun 2008, Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Thu, 26 Jun 2008, Wojciech Bancer wrote:
    [...]
    > To są *różne* określenia :)
    > Słownik po prawdzie wskazuje, ze potocznie bywają stosowane zamiennie,
    > prawnie jest to błąd. Jak mniemam zasugerowałeś się właśnie potocznym
    > znaczeniem słów, a nie obowiązującym wg przepisów :)

    Tak dla ścisłości dodam, że wcale bym się nie zdziwił, jakby ankieta
    zrobiona wśród statystycznych urzędników statystycznego US (nie mam
    na myśli oddziełu GUS ;)) dała wynik wskazujący na znacząco lepszą
    znajomość słownika niż Kodeksu Cywilnego ;)

    I coś jeszcze: po "zabójczym okresie" stosowania pierwszych, bardzo
    restrykcyjnych przepisów o VAT (zapodać w archiwach do szukania
    hasło "Modzelewski", profesor, szpec od doradzania przy tworzeniu
    tych zabójczych przepisów a później wyrażania w prasie zdumienia
    że urzędy je literalnie stosują!) m.in. w wyniku apelacji do
    najwyższych instancji - AFAIR wtedy SN sprawował jeszcze nadzór
    nad NSA - dorobiono takie pojęcia interpretacyjne jak "błąd
    mniejszej wagi".
    Jest wysoce prawdopodobne, ze NAWET jakby ktoś się przyczepił
    wpisania adresu przedsiębiorstwa zamiast adresu przedsiębiorcy, to
    przy prawidłowym zaewidencjonowaniu f-r itepe dałoby się taki
    zarzut "bezboleśnie" obronić.
    Niemniej literalnie przepis brzmi jak brzmi - ma być adres
    *przedsiębiorcy* (osoby) i już :D

    pzdr, Gotfryd