    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: adres przedsiebiorcy i adres wykonywania działalnosci
    Date: Fri, 27 Jun 2008 00:38:40 +0200

    On Thu, 26 Jun 2008, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2008-06-26, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Na NIP podajesz też cyt. "Adres głównego miejsca wykonywania
    > działalności". I do tego adresu urząd wymaga potwierdzenia.

    Pisałem niżej (w tamtym poście), że adresy przedsiębiorstw owszem,
    TEŻ są zbierane, i że (w odróżnieniu od adresów przedsiębiorców)
    wymagają przedkładania "tytułu prawnego".
    Jako przeciwieństwo informacji o przedsiębiorcy... (ktore są
    zbierane "jak każdego podatnika", bez żadnych "tytułów").
    Prawda, że pisałem?
    No to się zgadzamy :)

    > Faktem też jest, że urzędy mają oba adresy w kompiutrach.
    > I mają też kopię EDG. :)

    Ano, prawda :)

    > Ja dłużej *przebywam* w "przedsiębiorstwie" niż w miejscu
    > zamieszkania. I co z tym fantem zrobić? ;)

    Długość okresu przebywania nie jest wyznacznikiem "zamieszkiwania"!
    Sam to widzisz, pisząc że przebywasz tam dłużej niż w miejscu
    *zamieszkania*!

    > Ale jest też adresem pod którym _ja_ prowadzę DG. :)
    > A co to jest "mój" adres? Jest definicja prawna tego? :)

    Obawiam się że "interpretacyjna".
    "Proszę wskazać inny niż adres zamieszkania adres, który jednoznacznie
    mógłby być wiązany z podatnikiem".
    Do rozważań należy przyjąć że podatnik może mieć od zera (bo wcale
    nie musi mieć przedsiębiorstwa) do nieskończoności miejsc
    prowadzenia.
    Ratio legis domaga się, aby wybrać inne (niż miejsce prowadzenia)
    kryterium "właściwego adresu"!

    pozdrowienia, Gotfryd