    From: "Andrzej" <w...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja programu komp - pytanie
    Date: Sat, 7 Jun 2003 16:02:26 +0200

    Witaj !

    W zależności do tego jaką strategię odnośnie wyniku finansowego chcesz
    przyjąć, to są dwa wyjścia :
    1. leasing operacyjny i w takim przypadku masz możliwość zaliczenia
    pierwszej wpłaty zwnej inicjacyjną
    w całości do kosztów (oczywiście jeśli jesteś podatnikiem podatku VAT -
    wartośc netto )
    a dokonujesz tego na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodwym od
    osób fizycznych
    musisz sobie zdawać sprawę, że NIE JESTEŚ WŁAŚCICIELEM ZAKUPIONEGO PROGRAMU
    TYLKO JEGO UŻYTKOWNIKIEM i faktura nie będzie opisana jako zakup
    oprogramowania tylko
    czynsz inicjalny i tak też w koszty księgujesz. Co miesiąc bedziesz
    otrzymywał fakturę na kolejne miesięczne
    raty czynszu leasingowego oraz kwotę tzw. wykupu którego do kosztów zaliczać
    nie będziesz.

    Drugie rozwiązanie ma 2 wady :
    Po pierwsze trudniej otrzymać kredyt niż sfinasować zakup za pomocą leasingu
    Po drugie koszty będą rozłożone równomiernie a nie tak jak w leasingu gdzie
    można
    sobie sterować kosztami ( duża rata inicjalna ;-) )

    Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania
    to napisz

    Pozdrawiam

    Andrzej W.

    a) jeśli to jest działalność osoby fiizycznej -