    From: "mwi" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja programu komp - pytanie
    Date: Mon, 9 Jun 2003 16:10:24 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@212.244.56.3

    > Witaj !
    >
    > W zależności do tego jaką strategię odnośnie wyniku finansowego chcesz
    > przyjąć, to są dwa wyjścia :
    > 1. leasing operacyjny i w takim przypadku masz możliwość zaliczenia
    > pierwszej wpłaty zwnej inicjacyjną
    > w całości do kosztów (oczywiście jeśli jesteś podatnikiem podatku VAT -
    > wartośc netto )
    > a dokonujesz tego na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodwym
    od
    > osób fizycznych
    > musisz sobie zdawać sprawę, że NIE JESTEŚ WŁAŚCICIELEM ZAKUPIONEGO
    PROGRAMU
    > TYLKO JEGO UŻYTKOWNIKIEM i faktura nie będzie opisana jako zakup
    > oprogramowania tylko
    > czynsz inicjalny i tak też w koszty księgujesz. Co miesiąc bedziesz
    > otrzymywał fakturę na kolejne miesięczne
    > raty czynszu leasingowego oraz kwotę tzw. wykupu którego do kosztów
    zaliczać
    > nie będziesz.

    ale po ostatniej racie to się ten program wykupuje za np. 5% i wtedy jest
    mój - czy tak?

    > Drugie rozwiązanie ma 2 wady :
    > Po pierwsze trudniej otrzymać kredyt niż sfinasować zakup za pomocą
    leasingu
    > Po drugie koszty będą rozłożone równomiernie a nie tak jak w leasingu
    gdzie
    > można
    > sobie sterować kosztami ( duża rata inicjalna ;-) )

    sterować kosztami - masz na myśli wysokość raty inicjalnej? - tu jednak chcę
    zejść ja najniżej ale w EFL min 30% (pierwszy raz)

    raczej będzie leasing - może ktoś doradzi firmę leasingową

    > Pozdrawiam
    >
    > Andrzej W.

    również pzdr
    mwi

    PS. dodam, że chodzi o program CAD a nie do KPiR - dla przerażonych w 2
    wątku :)))