  • 1. Data: 2004-10-09 20:13:44
    Temat: amotyzacja środka trwałego a VAT
    Od: "alfik" <a...@s...wp.pl>

    Zwracam się do Szanownego grona ekspertów z pytaniem, które pewnie Was
    położy ze śmiechu, ale wolę się już zapytać i ośmieszyć, niż pomylić.

    Kupiłem w październiku komputer (4000 netto), będzie amortyzowany jako
    fabrycznie nowy (w tym roku zatem aż 3*30% tj. 90%*3/12 bo z degresywnej
    byłoby mniej) - tę kombinację wyczytałem tutaj:
    http://www.informacje.farmacja.pl/drukuj.php?id=188.

    No i teraz to pytanie: czy VAT odliczam od razu w całości (22% z 4000) czy
    też proporcjonalnie do rozliczania rat amortyzacji?

  • 2. Data: 2004-10-09 22:24:06
    Temat: Re: amotyzacja środka trwałego a VAT
    Od: Andrzej Solich <a...@n...pl>

    On Sat, 9 Oct 2004 22:13:44 +0200, "alfik" <a...@s...wp.pl> wrote:

    >No i teraz to pytanie: czy VAT odliczam od razu w całości (22% z 4000) czy
    >też proporcjonalnie do rozliczania rat amortyzacji?

    W calosci. Przy czym nie wiem, czy w miesiacu zakupu, czy w miesiacu
    nastepnym jesli to srodek trwaly, patrz moj post wyzej :-)

    Pozdrawiam
    AS

  • 3. Data: 2004-10-09 22:27:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Oct 2004, alfik wrote:
    >+ Kupiłem w październiku komputer (4000 netto), będzie amortyzowany jako
    >+ fabrycznie nowy (w tym roku zatem
    >+ aż 3*30% tj. 90%*3/12 bo z degresywnej
    ^^^^^ ^^^^^^^^

    Możesz objaśnić w szczegółach ?
    30% to jest ROCZNIE. I przez 2 miesiące załapiesz się właśnie
    na "cięcie limitem" czyli 30%. IMHO oczywiście.
    A w przyszłym możesz "puścić" przyspieszoną - czyli 2*30%
    ale też ROCZNIE. Czyli na 2006 zostanie ci 10% do rozliczenia !

    >+ No i teraz to pytanie: czy VAT odliczam od razu w całości (22% z 4000)

    A masz sprzedaż *wyłącznie opodatkowaną* ?
    Tak, odliczasz cały... Tylko NIE w miesiącu "przekazania do
    używania" ani tym bardziej NIE w miesiącu następnym - a w
    miesiącu otrzymania faktury oczywiście :)

    >+ czy też proporcjonalnie do rozliczania rat amortyzacji?

    Nie. BEZ WZGLĘDU na czas amortyzacji korygujesz - jeśli
    będzie potrzeba - przez 5 lat !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-09 22:53:15
    Od: "alfik" <a...@s...wp.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > A w przyszłym możesz "puścić" przyspieszoną - czyli 2*30%
    > ale też ROCZNIE. Czyli na 2006 zostanie ci 10% do rozliczenia !

    Sorry, faktycznie się pomyliłem - te 30% jest korzystniejsze, niż
    przyspieszona degresywana:
    30% * 4000 > (60%* 4000)* 2/12 i musi być liczone tak, jak napisałeś.

    W kwestii VATu to na szczęście wyłącznie opodatkowaną (usługi).

    Bardzo dziękuję za pomocne wyjaśnienia.