    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amotyzacja środka trwałego a VAT
    Date: Sun, 10 Oct 2004 00:27:24 +0200

    On Sat, 9 Oct 2004, alfik wrote:
    >+ Kupiłem w październiku komputer (4000 netto), będzie amortyzowany jako
    >+ fabrycznie nowy (w tym roku zatem
    >+ aż 3*30% tj. 90%*3/12 bo z degresywnej
    ^^^^^ ^^^^^^^^

    Możesz objaśnić w szczegółach ?
    30% to jest ROCZNIE. I przez 2 miesiące załapiesz się właśnie
    na "cięcie limitem" czyli 30%. IMHO oczywiście.
    A w przyszłym możesz "puścić" przyspieszoną - czyli 2*30%
    ale też ROCZNIE. Czyli na 2006 zostanie ci 10% do rozliczenia !

    >+ No i teraz to pytanie: czy VAT odliczam od razu w całości (22% z 4000)

    A masz sprzedaż *wyłącznie opodatkowaną* ?
    Tak, odliczasz cały... Tylko NIE w miesiącu "przekazania do
    używania" ani tym bardziej NIE w miesiącu następnym - a w
    miesiącu otrzymania faktury oczywiście :)

    >+ czy też proporcjonalnie do rozliczania rat amortyzacji?

    Nie. BEZ WZGLĘDU na czas amortyzacji korygujesz - jeśli
    będzie potrzeba - przez 5 lat !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)