  • 31. Data: 2007-05-23 16:53:41
    Temat: Re: anulowanie faktury
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

    > Zwrócono opłatę za abonament, nie zwracając za połączenia. Wiem, mozna
    > potraktować, że tym sposobem zapłaciłem częsciowo za usługę. Pytanie jak
    > raktować abonament. Jesli jako usługę zapewnienia dostępu do sieci
    > telekomiunikacyjnej to miałem zwrot 100% za tą usługę.

    jakim sposobem miano ci zwrocic za połączenie, skoro one są rozliczane
    <z dołu>? Skorygowano abonament, który został przedpłacony
    Trudno, żeby zwrócono ci za niewykonane połączenia na zasadzie, że
    dgybym miał sygnał w aparacie tobym zadzwonił

    i tu juz faktycznie poczytaj regulamin

  • 32. Data: 2007-05-23 16:55:09
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > Co nie jest zabronione jest dozwolone.

    słusznie, jestem za
    szczególnie że nie mnie dotyczy;-)
    a siebie potrafię wybronić;-)

  • 33. Data: 2007-05-23 17:36:00
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

> [...]
    > fakturę. Ja przychodzę i stwierdzam, że nie zrobiłeś tego, na co sie
    > umówiliśmy. Reklamuję to u Ciebie. Sprawdzasz - rzeczywiscie, usługa
    > wykonana całkowicie niezgodnie z moim zamówieniem. Uznajesz reklamację. Nie
    > chcę jednak bys wykonała usługę dla mnie prawidłowo (po co ryzykować,
    > jeszcze raz nie ten kran zmienisz :)
    > I jak to widzisz? Usługę wykonałaś, uznałaś reklamację. Jak to papierowo
    > załatwisz? Koretką! Zgadza się?
    > A co do wartosci usługi, którą zrobiłaś - sama w sobie ma wartość ciągle np.
    > 100zł, ale jako niezgodna z zamowieniem ma wartość 0zł.

    podziwiam fantazji;>

    nie upieram się, że mam rację
    czekam na sensowne podważenie mojego stanu świadomości, który opiera się
    na interpretacjach istniejących

    DV-II-443-9/04
    "Spółka zrealizowała usługi budowlane dotyczące wykonania budynku
    głównego (pierwszy etap) oraz łącznika między tym budynkiem a budynkiem
    istniejącym (drugi etap). Roboty budowlane, o których mowa, zostały wg
    protokołu odbioru zakończone w dniu 28 listopada 2003 r., a ich odbiór
    nastąpił w dniu 22 grudnia 2003 r. Spółka wystawiła faktury VAT
    dokumentujące całość wykonanych robót (również roboty dodatkowe), a
    Inwestor odmówił przyjęcia faktur za roboty dodatkowe wykonane w I i II
    etapie oraz nie potwierdził protokółów zdawczo odbiorczych stanowiących
    załączniki do wystawionych faktur."
    (...)
    Wątpliwości Spółki dotyczą zasad dokumentowania sprzedaży wykonanych
    usług budowlanych i możliwości skorygowania wystawionych faktur -
    poprzez wystawienie faktury korygującej lub anulowania tych faktur.

    "W świetle wyżej powołanych przepisów podniesione przez Spółkę w
    zapytaniu okoliczności dotyczące: zawarcia ustnych ustaleń i uzgodnień,
    odmowy przyjęcia przez inwestora wystawionych faktur, jak również
    nieuregulowania należności za wykonane roboty są bez znaczenia dla
    powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonania przedmiotowych usług
    i rozliczenia podatku."
    (...)
    "Wobec powyższego powołane przez Spółkę w przedmiotowym piśmie
    okoliczności nie stanowią podstawy do korygowania obrotu poprzez
    wystawienie faktury korygującej jak i ,,anulowania wystawionych faktur" -
    gdyż przepisy dotyczące podatku od towarów i usług nie określają
    procedury anulowania faktur"

  • 34. Data: 2007-05-23 17:54:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > faktur za roboty dodatkowe wykonane w I i II etapie oraz nie potwierdził
    > protokółów zdawczo odbiorczych stanowiących załączniki do wystawionych

    Tyle że to całkowicie różny temat.
    VAT się należy, bo zostały wystawione faktury i NIE ZOSTAŁY skorygowane.
    Spór pomiędzy wykonawcą a zamawiającym jest bez znaczenia.

    Zupełnie inna sytuacja byłaby, gdyby wykonawca UZNAJĄC rację zamawiającego,
    skorygował te faktury.

  • 35. Data: 2007-05-23 18:32:27
    Od: gonia <g...@w...pl>

> [...]
    > Spór pomiędzy wykonawcą a zamawiającym jest bez znaczenia.
    >
    > Zupełnie inna sytuacja byłaby, gdyby wykonawca UZNAJĄC rację

    ????

    w tej sytuacji stwierdzam, że nie zrozumiałam pytania zadanego przez
    twórcę wątku
    bo on nie wystawił faktury
    tylko spytał się, co nalezy zrobić, żeby sprowadzic fakturę do niebyłej
    spór jest bez znaczenia, bo liczą się tylko chęci do zapłaty

    i jeszcze ten wykonawca, który chciałby bądź byłby zmuszony do korekt,
    ale nie ten który zmuszony był do obrony praw własnych w imię podatków
    nadrzędnych

    p.s.
    dlaczego US są pełne ludzi(inspektorów obecnych bądź przyszłych) nie
    wiedzących czego chcą od bogu ducha winnych podatników?

  • 36. Data: 2007-05-23 18:35:33
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 23 May 2007 14:34:05 +0200, s...@a...pl
    napisał(a):

    > Jesli mnie pamięc nie myli, to odszkodowanie to jedno, a zwrot opłaty za
    > nienalezycie wykonaną usługę to drugie. Ale musiałbym regulaminu TP
    > poszukać.

    Bardzo dobrze prawisz Sympatyczno_poczto ;)
    Art 32 pkt 1 Regulaminu świadczenia usługi powszechnej przez TP S.A. mówi o
    *odszkodowaniu* za każdy dzień nie działania usługi w wysokości 1/15
    średniej opłaty miesięcznej liczonej wg kwot z faktur VAT z ostatnich 3
    miesięcy (okresów rozliczeniowych).

    To tyle pkt 1 bo w tym samym artykule ale pkt 2 jest wzmianka że
    niezależnie od odszkodowania z pkt 1 abonentowi przysługuje zwrot 1/30
    opłaty abonamentowej za każdy dzień nie działania usługi.

    W innych usługach, np. neostrada, DSL są identyczne zapisy, tylko pod
    innymi artykułami w ichniejszych Regulaminach.

    Sam osobiście korzystałem z tych praw - mogę Goni powiesić skany uznanej na
    tej podstawie reklamacji :)

  • 37. Data: 2007-05-23 18:36:58
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 23 May 2007 13:35:15 +0200, gonia napisał(a):

    > tepsa wystawia korekty, ponieważ usługi nie wykonała w danym okresie, aa
    > faktura na abonament wystawiana jest z <góry>
    > więc przykład nietrafiony

    Nie chciałbym być uszczypliwy - ale coś Ci się pozajączkowało ;)
    Przeczytaj mojego posta obok - jak chcesz skany - daj znać :))))

  • 38. Data: 2007-05-23 18:52:43
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Artur napisał:

    > Nie chciałbym być uszczypliwy - ale coś Ci się pozajączkowało ;)
    > Przeczytaj mojego posta obok - jak chcesz skany - daj znać :))))

    oby się nie różniły wiele od moich, to będzie co poczytać( mogłam sie
    mylić co do wysokości - 200 a nie 100, pozostałe pozostałe bez zmian i
    nie wpływa na resztę - "o tyle pkt 1 bo w tym samym artykule ale pkt 2
    jest wzmianka że
    niezależnie od odszkodowania z pkt 1 abonentowi przysługuje zwrot 1/30
    opłaty abonamentowej za każdy dzień nie działania usługi."

    NIE DZIAŁANIA

    o czym ja cały czas

    ale zaczynam się wycofywać,
    ja umiem czytać ze zrozumieniem
    ale niekoniecznie wszystkich;>

  • 39. Data: 2007-05-24 07:35:20
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > dołu>? Skorygowano abonament, który został przedpłacony
    > Trudno, żeby zwrócono ci za niewykonane połączenia na zasadzie, że dgybym

    Przedpłacony - ale co to ma za znaczenie?
    Miesiec minął, usługa *wykonana*, tyle że *nienależycie wykonana*.

  • 40. Data: 2007-05-24 20:30:10
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 23 maja 2007 10:56
    (autor gonia
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f30vla$ska$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Co dalej nie zmienia faktu, że usługa została wykonana, a podatek
    > należny jest od wykonanaia usługi.

    Ale jakość usługi została zakwestionowana, więc dokonana jest obniżka opłaty
    do 0zł. Uważasz, że jak cię zatrudnię do wykopania rowu, a ty zrobisz
    szlaczek to ja mogę Ci nie zapłacić, ale Ty musisz się opodatkować? PIT to
    jest podatek DOCHODOWY a nie od roboty.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl