  • 1. Data: 2002-06-29 19:00:56
    Temat: anulowanie faktury
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl>

    Czy anulowanie faktury jest dopuszczalne? Leksykon VAT mówi ze tak.
    Ale co zrobic w takiej sytuacji. Została wystawiona faktura z zerowym VATem
    ale niezgodnie z przepisami bo w momencie sprzedazy a nie zapłaty - tak jak
    w ustawie o VAT (druk wydawnictw dziełowych)
    Czy prawidłowe jest anulowanie tej faktury i w zamian ksiegowanie WZ a
    wystawienie jej w momencie zapłaty? Tak zrobiłam. Jest wrsja ze powinno sie
    wystawic korekte, ale jak jezeli wszystko jest w porzadku z wyjatkiem tego
    ze faktura jest sprzeczna z ustawa VAT? Jak z tego wybrnac?

    danuta

  • 2. Data: 2002-06-29 21:36:40
    Temat: Re: anulowanie faktury
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Danuta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tak jak
    > w ustawie o VAT (druk wydawnictw dziełowych)

    Nie mylisz czasem obowiązku wystawienia faktury
    z powstaniem obowiązku podatkowego w VAT?

  • 3. Data: 2002-06-30 08:00:30
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik cef <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afl98l$1p$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > tak jak
    >
    > Nie mylisz czasem obowiązku wystawienia faktury
    > z powstaniem obowiązku podatkowego w VAT?

    No własnie. Obowiazek podatkowy jest w momencie zapłaty. Wtedy tez nalezy
    wystawic fakture. W momencie zaplaty. A jezeli ktos nie zapaci to najpózniej
    60 dni po wydaniu towaru. I wtedy powstaje obowiazek podatkowy.Tyle Ustawa i
    Rozporzadzenie. Problem jest ze omawiana faktura jet wystawiona w momencie
    wydania towaru z 3 mies terminem zapłaty. A zatem jest sprzeczna z ustawa i
    rozporzadzeniem.
    Ni moge jej nijak wprowadzic do rejestru a ma kolejny nr. jedyna rzecza jest
    anulowanie jej i wystawienie WZ.
    Korekta zas zmienia istotnie sprawe. Bo co skorygowac? Zwrotu nie było.A
    poza tym ja do rejestru musiałabym wprowadzic za 2 mies jezeli zapłaty nie
    bedzie - a nie bedzie, a korekte od razu gdy podpisza. I zrobi sie ewidentny
    bałagan. Jedyne wyjscie to anulowac.

    danuta

  • 4. Data: 2002-06-30 08:54:35
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > wydania towaru z 3 mies terminem zapłaty. A zatem jest sprzeczna z ustawa

    ???????????

    Czy to jest zgodne z "tworcza ksiagowoscia" modna ostatnio w USA? ;)

    Cos strasznie mieszasz...

    Ps. Chcialbym, zeby tak bylo!

  • 5. Data: 2002-06-30 09:44:02
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystawic korekte, ale jak jezeli wszystko jest w porzadku z wyjatkiem tego
    > ze faktura jest sprzeczna z ustawa VAT? Jak z tego wybrnac?

    Chyba coś mylisz :)
    Obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstaje z chwilą:

    wystawienia faktury lub otrzymania całości lub części zapłaty z tytułu
    sprzedaży wydawnictw prasowych (SWW 2711) i wydawnictw dziełowych (SWW
    2712), nie wcześniej jednak niż w dniu wydania i nie później niż 60 dnia od
    dnia wydania tych towarów; jeżeli jednak umowa sprzedaży przewiduje
    rozliczenie zwrotów wydawnictw, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą
    wystawienia faktury dokumentującej faktyczną sprzedaż, nie później niż po
    upływie 120 dni od pierwszego dnia przekazania do sprzedaży tych wydawnictw,

    Tzn. że nie ma tu znaczenia "moment zapłaty", przeciez nie bedziesz czekać
    na to az ktos ci zapłaci aby wystawić fakturę. Faktura może być wystawiona,a
    odprowadzić Vat masz po ukazaniu się wydawnictwa do 60 dni od wydania.
    Jeżeli ci ktos zapłaci wcześniej to musisz czekać, aż ukaże sie wydawnictwo
    i wtedy odprowadzasz Vat.
    A Fakture zostaw w spokoju :)

  • 6. Data: 2002-06-30 09:49:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > No własnie. Obowiazek podatkowy jest w momencie zapłaty. Wtedy tez
    nalezy
    > wystawic fakture.

    No właśnie :-)
    Fakturą dokumentuje się sprzedaż.
    Wystawia się ją zatem w momencie sprzedaży.
    Obowiązek podatkowy to odrębna sprawa.
    Przeczytaj jeszcze raz ten przepis.

    Pzdr
    CEZ

  • 7. Data: 2002-06-30 18:34:02
    Temat: Odp: anulowanie faktury
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Danuta <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afmdsc$suu$...@n...tpi.pl...

> [...]
    najpózniej
    > 60 dni po wydaniu towaru. I wtedy powstaje obowiazek podatkowy.Tyle Ustawa

    Ustawa o PTU art. 6 ust. 4
    4. Jeżeli sprzedaż towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie
    później jednak niż w 7 dniu od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

    Btw - obowiazek podatkowy przy zerowej stawce vatu jest dosc iluzoryczny -
    istnieje praktycznie tylko na papierze (vat-7).

    > Problem jest ze omawiana faktura jet wystawiona w momencie
    > wydania towaru z 3 mies terminem zapłaty. A zatem jest sprzeczna z ustawa
    > rozporzadzeniem.

    ???
    Wyglada na to, ze cala branza budowlana jest sprzeczna z ustawa ;)
    Standardem sa terminy platnosci > 100 dni. :))))

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 8. Data: 2002-06-30 18:44:52
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik glos <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afnimu$l3k$...@n...onet.pl...

> [...]
    > fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, nie
    > później jednak niż w 7 dniu od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.

    Przepraszam, nie spojrzalem nizej na przepisy szczegolne, mea culpa.

    Wojtek zdecydowanie ma racje, ze tu znajduje zastosowanie zacytowany przezen
    art 6. ust. 8b pkt. 3:

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 9. Data: 2002-06-30 19:19:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Btw - obowiazek podatkowy przy zerowej stawce vatu jest dosc
    iluzoryczny -
    > istnieje praktycznie tylko na papierze (vat-7).

    Popatrz na to od strony zwrotu podatku.
    Wtedy nie jest iluzoryczne.

    Pzdr
    CEZ