  • 1. Data: 2002-02-28 15:02:33
    Temat: art. papiernicze i VAT
    Od: Piotr Sawicki <b...@a...punkt.pl>

    Witam!

    Czy za zakupione na firme i uzywane w firmie art. papiernicze [tasma
    klejaca, dlugopisy, itd.] musze wystawic fakture VAT wewnetrzna, czyli
    zwrocic VAT fiskusowi?

    Podobna sprawa - koperty w ktore pakuje zdjecia ktore klient wykonuje u
    mnie. Koperta oczywiscie dla klienta jest gratis. Czy tu tez musze
    wystawic sobie fakture i oddac VAT?

    Bede wdzieczny za pomoc...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Sawicki

  • 2. Data: 2002-02-28 15:53:48
    Temat: Re: art. papiernicze i VAT
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr Sawicki" <b...@a...punkt.pl> wrote in message
    > Witam!
    >
    > Czy za zakupione na firme i uzywane w firmie art. papiernicze [tasma
    > klejaca, dlugopisy, itd.] musze wystawic fakture VAT wewnetrzna, czyli
    > zwrocic VAT fiskusowi?

    dlaczego "zwrocic VAT" ?

    Czyzby mial Pan wylacznie sprzedaz zwolniona i np ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-02-28 16:04:25
    Od: Piotr Sawicki <b...@a...punkt.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > dlaczego "zwrocic VAT" ?
    > Czyzby mial Pan wylacznie sprzedaz zwolniona i np ?

    Nie mam sprzedazy zwolniona. Mam 22 oraz 7. Pytam sie, bo nie wiem co
    mam robic...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Sawicki

  • 4. Data: 2002-02-28 16:12:00
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    > Nie mam sprzedazy zwolniona. Mam 22 oraz 7. Pytam sie, bo nie wiem co
    > mam robic...

    No to jak sobie Pan wystawi fakture, to Vat sie nie zmieni.
    nat naliczony od sprzedazy bedzie do odliczeniz z zakupu.

    GDYBY mial pan psrzedaz zwolniona, cesp VAT pojawilaby sie jako koszt.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-02-28 16:20:22
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Boguslaw Szostak napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >nat naliczony od sprzedazy bedzie do odliczeniz z zakupu.
    >
    >GDYBY mial pan psrzedaz zwolniona, cesp VAT pojawilaby sie jako koszt.

    Nie wiem czy pytasz o zakupione art.na potrzeby firmy np.długopisy papier i
    inne i przekazne na reklamę bo jeśli tak to odliczasz vat od zakupu i
    wystawisz Fak.wew.na reklamę i VAT jest 0.Jeśli nie jest to towar reklamowy
    ani nie służy potrzebą własnym to Vat odliczasz i nie wystawiasz fak.wew.
    Jolka

  • 6. Data: 2002-02-28 16:34:49
    Od: Piotr Sawicki <b...@a...punkt.pl>

    Pikorska Wiola wrote:

> [...]
    > ani nie służy potrzebą własnym to Vat odliczasz i nie wystawiasz fak.wew.

    Nie jest to towar reklamowy i uzywam np. dlugopisy do pisania w firmie.
    Czy w tym wypadku mam wystawic fakture vat wewn.?

    Co w przypadku kopert ktore dodaje gratis klientowi w momencie wykonania
    zdjecia? Ta koperta rowniez nie sluzy reklamie...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Sawicki

  • 7. Data: 2002-02-28 17:10:10
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

> [...]

    >zdjecia? Ta koperta rowniez nie sluzy reklamie...

    >Rozumiem że ta koperta jest tylko opakowaniem i nie żadnych oznaczeń
    reklamujących twoją firmę.To jest twoim kosztem Vat odliczasz w zakupie i
    nie wystawiasz fak.wew.
    Jolka

  • 8. Data: 2002-02-28 21:47:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, Piotr Sawicki wrote:
    [...]
    >+ Co w przypadku kopert ktore dodaje gratis klientowi w momencie wykonania
    >+ zdjecia? Ta koperta rowniez nie sluzy reklamie...

    <ironia, nie do autora>
    W koszty, bo to jest opakowanie.
    Ale za chwilę zaczniesz płacić stosowny podatek, jako nie odzyskujący
    opakowań od klientów :> (tytułu ustawy nie pomnę)
    <koniec ironii>"

    Pozdrowienia, Gotfryd