  • 1. Data: 2011-10-28 19:31:33
    Temat: auto prywatnie
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam,

    1 os. DG, KPiR+VAT,
    Kupiłem od firmy używane auto do celów prywatnych. Dostałem fakturę VAT.
    Ale z tą samą firmą prowadzę interesy i oni mnie mają w swoim systemie nie "ja
    jako ja" tylko ja jako "PPHU ja".
    Ponieważ ich system nie dopuszcza dwóch kontrachentów o takim samym nipie
    powiedzieli że nie mogą wystawić mi faktury na mnie jako osobę tylko mogą na
    mnie jako moja DG i taką też fakturę dostałem.
    Pomóżcie proszę jak teraz uargumentować pani w wydziale komunikacji żeby auto
    zarejestrować na mnie persoanlnie a nie na moją DG. Wiem że z podatkowego punktu
    widzenia jest to bez różnicy bo "ja to moja DG i dwrotnie" :)
    Chodzi mi tylko o to żeby w dowodzie rejestracyjnym nie było "PPHU ja" tylko
    samo "ja" :)

    Pozdrawiam i z góry dziękuję.
    Piotr

  • 2. Data: 2011-10-28 19:38:38
    Temat: Re: auto prywatnie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.10.2011 21:31), Piotr wrote:
> [...]
    > nipie powiedzieli że nie mogą wystawić mi faktury na mnie jako osobę
    > tylko mogą na mnie jako moja DG i taką też fakturę dostałem.

    To zostaje tylko wystawić notę korygującą. Mogą się wzbraniać z
    podpisaniem.

    p. m.

  • 3. Data: 2011-10-28 20:02:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr wrote:

    > Chodzi mi tylko o to żeby w dowodzie rejestracyjnym nie było "PPHU
    > ja" tylko samo "ja" :)

    Bez obaw. W dowodzie wpisuje się własciciela
    pojazdu i to będzie samo "ja".

  • 4. Data: 2011-10-28 20:05:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Oct 2011, Piotr wrote:

    > Chodzi mi tylko o to żeby w dowodzie rejestracyjnym nie było "PPHU ja"

    Moment, moment.
    A to w DO nie wpisuje się *właściciela*, lecz jakieś "określenia"?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-10-28 21:09:33
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-10-28 21:31, Piotr pisze:

    > Ponieważ ich system nie dopuszcza dwóch kontrachentów o takim samym
    > nipie powiedzieli że nie mogą wystawić mi faktury na mnie jako osobę
    > tylko mogą na mnie jako moja DG i taką też fakturę dostałem.

    A czy na fakturze dla osoby fizycznej musi być NIP? Przecież od
    1.09.2011 nie ma obowiązku stosowania nipu dla osoby fizycznej.

    Faktura elektronicznej chyba nie zrobili? Mogą przecież frę wystawić w
    Notatniku nawet, albo ręcznie w dwóch kopiach (ba, nawet kwiatuszki
    flamastrem na tej fakturze mogą ci narysować).
    A jak oni to sobie zaksięgują i to że faktura będzie nieco różniła się
    od systemowej to już nie twój problem

    ps. to tylko takie moje skojarzenie, dawno nie miałam już styczności z
    fakturami.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2011-10-28 21:12:21
    Od: adamw2 <a...@w...pl>

    > Ponieważ ich system nie dopuszcza dwóch kontrachentów o takim samym
    > nipie powiedzieli że nie mogą wystawić mi faktury na mnie jako osobę
    Mogą wypisać fakturę ręcznie

    > Chodzi mi tylko o to żeby w dowodzie rejestracyjnym nie było "PPHU ja"
    > tylko samo "ja" :)
    Nie obawiaj się, w dowodzie będzie tylko Twoje imię i nazwisko

    Adam

  • 7. Data: 2011-10-28 21:19:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> writes:

    > A czy na fakturze dla osoby fizycznej musi być NIP? Przecież od

    Nie musi.

    > 1.09.2011 nie ma obowiązku stosowania nipu dla osoby fizycznej.

    Nigdy nie musiał być nip na fakturze dla osoby fizycznej, osoba
    fizyczna potrzebowała nipu do innych celów.

    MJ

  • 8. Data: 2011-10-28 22:29:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Nikiel,

    Friday, October 28, 2011, 11:09:33 PM, you wrote:

    > A czy na fakturze dla osoby fizycznej musi być NIP? Przecież od
    > 1.09.2011 nie ma obowiązku stosowania nipu dla osoby fizycznej.

    Od kiedy?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-10-28 22:41:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (28.10.2011 23:12), adamw2 wrote:

    > Mogą wypisać fakturę ręcznie

    Obawiam się że problem może nie być w wystawieniu faktury, a w jej
    późniejszym zaksięgowaniu.

    Jeżeli dobrze pamiętam, to niesławny LeftHand MałaFirma nie pozwoliłby
    na coś takiego.

    p. m.

  • 10. Data: 2011-10-29 16:33:07
    Od: <s...@a...pl>

    > Moment, moment.
    > A to w DO nie wpisuje się *właściciela*, lecz jakieś "określenia"?

    Ot i się rozpędził... Mowa o DR ;-) Ale fakt, i tu, i tu wpsisuje się
    "właściciela".