  • 1. Data: 2011-10-26 21:54:15
    Temat: Przedmiot w lombardzie, pożyczka a dochód
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    Witam,
    Czy otrzymując pieniądze (pożyczkę) za zastawiony w lombardzie przedmiot
    - to dochód z którego muszę się rozliczać z US?
    Zakładam, że pożyczki nie udało mi się spłacić i przedmiot przeszedł na
    własność lombardu.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2011-10-27 00:53:23
    Temat: Re: Przedmiot w lombardzie, pożyczka a dochód
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/26/2011 4:54 PM, G.K. wrote:
    > Witam,
    > Czy otrzymując pieniądze (pożyczkę) za zastawiony w lombardzie przedmiot
    > - to dochód z którego muszę się rozliczać z US?

    dopóki to jest pożyczka to nie jest to dochód.
    Ewentualnie należałoby się PCC, ale akurat nie w tym przypadku,

    > Zakładam, że pożyczki nie udało mi się spłacić i przedmiot przeszedł na
    > własność lombardu.

    a tu to już pewnie tak, ale zastanawiam sie na jakiej podstawie i czy
    nie załapie się na jakieś zwolnienie.

  • 3. Data: 2011-10-27 07:12:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Oct 2011, witek wrote:

    > dopóki to jest pożyczka to nie jest to dochód.
    > Ewentualnie należałoby się PCC, ale akurat nie w tym przypadku,

    ...z okazji podlegania pod VAT, jak rozumiem?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-10-27 14:22:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/27/2011 2:12 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...z okazji podlegania pod VAT, jak rozumiem?

    wlasnie to mialem na mysli.
    mam nadzieje, ze przepisy sie nie zmienily za bardzo. ustawy dotyczace
    DG i spraw firmowych malo mnie interesuja.
    Ja wole firmy na cyprze.