eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiauto używane i jego amortyzacja po raz drugi pomóżcie!!! › Re: auto używane i jego amortyzacja po raz drugi pomóżcie!!!
    From: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: auto używane i jego amortyzacja po raz drugi pomóżcie!!!
    Date: Wed, 14 Apr 2004 17:51:32 +0200

    Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:0c6c.00000738.407d3d36@newsgate.onet.pl...

    > Witam
    > Planuję kupić na firmę dla pracownika ale jak to zrobić i w jaki sposób
    ustalić
    > amortyację auta - pojazd 6 letni cena około 10000zł. Czy wszystko tzn.
    > ubezpieczenie jeśli opłacę jednorazowo wliczam w koszty a co z odsetkami
    od
    > kredytu - jak zamortyzować taki samochód i na ile lat
    > proszę o bardzo dobre przedstawienie sprawy bo jestem nowicjuszem w tych
    > sprawach

    Zakładam, iż kpir

    Ubezpieczenie:
    1. zapłacone 100%: albo księgujesz 100% w miesiacu poniesienia kosztu,
    albo 1/12 tej kwoty miesięcznie.
    2. płacone w ratach: kolejna rata w koszty w momencie poniesienia
    kosztu, albo rozbijasz na m-ce
    Odsetki od kredytu:
    podobnie: albo co miesiąc kwotę odsetek w koszty, albo raz na koniec
    roku zestawienie roczne zaplaconych odsetek
    Amortyzacja:
    art. 22j ust 1 pkt 1: gdy samochód jest używany a jego wartość nie
    przekracza 25.000 można go amortyzować przez 24 m-ce.

    To tak po krótce,
    mam nadzieję, że przynajmniej podstawowe wątpliwości rozwiałem.

    Pozdrawaim
    Łukasz