  • 1. Data: 2004-04-14 13:31:34
    Temat: auto używane i jego amortyzacja po raz drugi pomóżcie!!!
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Planuję kupić na firmę dla pracownika ale jak to zrobić i w jaki sposób ustalić
    amortyację auta - pojazd 6 letni cena około 10000zł. Czy wszystko tzn.
    ubezpieczenie jeśli opłacę jednorazowo wliczam w koszty a co z odsetkami od
    kredytu - jak zamortyzować taki samochód i na ile lat
    proszę o bardzo dobre przedstawienie sprawy bo jestem nowicjuszem w tych
    sprawach
    Dziękuję!

  • 2. Data: 2004-04-14 15:51:32
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kredytu - jak zamortyzować taki samochód i na ile lat
    > proszę o bardzo dobre przedstawienie sprawy bo jestem nowicjuszem w tych

    Zakładam, iż kpir

    Ubezpieczenie:
    1. zapłacone 100%: albo księgujesz 100% w miesiacu poniesienia kosztu,
    albo 1/12 tej kwoty miesięcznie.
    2. płacone w ratach: kolejna rata w koszty w momencie poniesienia
    kosztu, albo rozbijasz na m-ce
    Odsetki od kredytu:
    podobnie: albo co miesiąc kwotę odsetek w koszty, albo raz na koniec
    roku zestawienie roczne zaplaconych odsetek
    Amortyzacja:
    art. 22j ust 1 pkt 1: gdy samochód jest używany a jego wartość nie
    przekracza 25.000 można go amortyzować przez 24 m-ce.

    To tak po krótce,
    mam nadzieję, że przynajmniej podstawowe wątpliwości rozwiałem.

    Pozdrawaim
    Łukasz

  • 3. Data: 2004-04-15 06:27:08
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał:
    > Amortyzacja:
    > art. 22j ust 1 pkt 1: gdy samochód jest używany a jego wartość nie
    > przekracza 25.000 można go amortyzować przez 24 m-ce.

    Z tym nie mogę się zgodzić, pkt. 1) dotyczy ŚT z grupy 3-6 i 8 Klasyfikacji.
    Samochodów dotyczy pkt. 2) - nie mniej niż 30 miesięcy.

    nebe

  • 4. Data: 2004-04-15 13:05:37
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "nebe" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z tym nie mogę się zgodzić, pkt. 1) dotyczy ŚT z grupy 3-6 i 8
    Klasyfikacji.
    > Samochodów dotyczy pkt. 2) - nie mniej niż 30 miesięcy.
    >
    > nebe

    Dzięki nebe.
    To oczywiście karygodne niedopatrzenie z mojej strony - tak to jest jak wie
    się swoje a chce się oprzeć na przepisie, nie zawsze na tym co potrzeba.
    :-)

    cóż mogę dodać:
    dla 'jasa' : 40% rocznie.
    i to wszystko.