  • 1. Data: 2004-04-14 12:55:13
    Temat: wraz z małżonkiem - wymagane czy dobrowolne
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Znalazłem niejasny zapis że rocznego rozliczenia można dokonać wraz z
    małzonkiem ale w wypadku gdy deklarujemy taki sposób rozliczania, jak nie
    zadeklarujemy możemy rozliczać się osobno.

    Jak to jest?

    Pytam, bo to jest mój pierwszy rok do rozliczenia się po pełnym roku
    małżeństwa.

    Pozdrawiam
    Jacek
    www.lonelyplanet.pl

  • 2. Data: 2004-04-14 13:02:46
    Temat: Re: wraz z małżonkiem - wymagane czy dobrowolne
    Od: "Ania" <m...@l...pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jacek
    > www.lonelyplanet.pl
    >
    > Ja rozliczam sie wspólnie z mężem od 3 lat i nigdy żdnej deklaracji, że
    będę się wspólnie z małżonkiem rozliczać nie składałam. i pierwszy raz o tym
    słyszę. Jedyna deklaracja że rozliczenie jest współne z małżonkiem to
    zaznaczenie na pit-36 odpowiedniej pozycji.
    Pozdrawiam Rudii

  • 3. Data: 2004-04-14 13:16:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > małzonkiem ale w wypadku gdy deklarujemy taki sposób rozliczania, jak nie
    > zadeklarujemy możemy rozliczać się osobno.

    To jest troche odwrotnie od strony formalnej.
    Podatnik rozlicza sie zasadniczo sam, ale MOŻE (to przywilej) rozliczać
    sie z małzonkiem (o ile byli małżeństewm cały rok co do dnia) lub z
    dzieckiem jeżeli jest samotnym rodzicem.

    Tak swoją drogą to wspólne rozliczanie nie może być miej korzystne od
    oddzielnego. Przynajmnije ja sobie takiego wypadku nie potrafie wyobrazić.
    Może co nawyżej wyjśc na zero lub byc korzystniejsze. :-)

    > Pytam, bo to jest mój pierwszy rok do rozliczenia się po pełnym roku
    > małżeństwa.
    Nie musicie sie rozliczac razem, ale macie prawo.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-04-14 13:22:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Ania napisał:

    > będę się wspólnie z małżonkiem rozliczać nie składałam. i pierwszy raz o tym
    > słyszę. Jedyna deklaracja że rozliczenie jest współne z małżonkiem to
    > zaznaczenie na pit-36 odpowiedniej pozycji.

    Przecież własnie w tym miejscu "deklarujecie" że rozliczacie sie wspólnie.
    Deklarowanie czegoś to czynnośc a nie kawałek papieru ;-)
    O takim wlaśnie "deklarowaniu" mówi ustawa.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-04-14 13:23:11
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > małzonkiem ale w wypadku gdy deklarujemy taki sposób rozliczania, jak nie
    > zadeklarujemy możemy rozliczać się osobno.

    Owej deklaracji dokonujecie na picie z rozliczeniem rocznym poprzez złożenie
    własnoręcznych podpisów.

    Pzdr,
    BaLab

  • 6. Data: 2004-04-14 13:36:52
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Może co nawyżej wyjśc na zero lub byc korzystniejsze. :-)

    > Nie musicie sie rozliczac razem, ale macie prawo.

    Czyli można pomomo wspólnoty majątkowej i spełniania warunku pełnego roku
    małżeństwa rozliczyć się osobno?

    Jeśli tak to zaraz sprawdzymy jak będzie lepiej :) Pozatym mam duże
    odliczenia i mniejsze szanse na niepotrzebną kontrole z US w przypadku
    rozliczenia (rozbicia na mniejsze sumy) na osobnych deklaracjach.

    Pozdrawiam
    JJ

  • 7. Data: 2004-04-14 14:03:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Czyli można pomomo wspólnoty majątkowej i spełniania warunku pełnego roku
    > małżeństwa rozliczyć się osobno?

    O jezusiecku, czytaj chłopie, co napisane. Rozliczenie wspólne to
    przywilej, oddzielne to zasada. Możecie sie, w drodze wyjątku, rozliczać
    razem. Żeby sie rozliczać osobno nie porzebujecie żadnych szczególnych
    przepisów.

    > Jeśli tak to zaraz sprawdzymy jak będzie lepiej :) Pozatym mam duże

    Z zamkniętymi oczami mogę Ci powiedzieć że osobno nie będzie lepiej niz
    razem. :-) Razem może być lepiej niż osobno, zalezy od dysproprcji w
    zarobkach.

    > odliczenia i mniejsze szanse na niepotrzebną kontrole z US w przypadku
    > rozliczenia (rozbicia na mniejsze sumy) na osobnych deklaracjach.

    Szansa jest taka sama. ;-)
    Jeżeli odliczenia są spore to skontroluja Was oboje. Jak sie rozliczycie
    razem to na kontrolę może iśc jedno z Was. Jak osobno to każde bedzie
    wzywane oddzielnie.

    Ale to juz kazdy sobie sciele ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-04-14 14:07:17
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

    > Użytkownik Jacek napisał:

    > Ale to juz kazdy sobie sciele ;-)
    >
    > Maddy

    Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Jacek
    www.lonelyplanet.pl

  • 9. Data: 2004-04-14 14:16:56
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:c5jgg4

    > Szansa jest taka sama. ;-)

    A jeśli US zastosuje metodę "co 20 deklaracja do kontroli", to macie nawet
    większe szanse się załapać ;-).

    Padr,
    BaLab

  • 10. Data: 2004-04-15 04:13:18
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Tak swoją drogą to wspólne rozliczanie nie może być miej korzystne od
    > oddzielnego. Przynajmnije ja sobie takiego wypadku nie potrafie wyobrazić.
    > Może co nawyżej wyjśc na zero lub byc korzystniejsze. :-)

    A ulga remontowa jest jedna czy dwie? Bo budowlana była na bank jedna.
    Ja tam nie wiem, bom kawaler...

    pzdr

    Tomek