  • 1. Data: 2004-04-14 13:27:49
    Temat: zwrot kosztów usługodawcy
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

    Witam

    Podpisuje z kims umowe zlecenie, do swiadczenia tej umowy człoweik
    potrzebuje internet i uzgadniamy że przez czas trwaia tej umowy ja mu za ten
    internet zwracam kase przez czas trwania umowy (i to jest zapisane
    oficjalnie w umowie).
    Pytania:
    - czy mogę sobie księgowac w koszty te kwoty np na podstawie kserokopi
    rachunków przedstawionych mi przez człeka?
    - czy też powinienem mu to uwzględniać jako składnik wynagrodzenia za umowe
    zlecenie (np jako dodatek) i czy taki dodatekbędzie opodatkowany,
    uzusowiony?

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2004-04-26 13:46:17
    Temat: Re: zwrot kosztów usługodawcy
    Od: "rachuba" <r...@p...onet.pl>

    można to nazwać w umowie Ekwiwalent za uzywanie sprzętu prywatnego na
    potrzeby pracodawcy i wtedy taki ekwiwalent jest zwolniony z podatku, ale to
    dotyczy np. sprzętu komputerowego, nie wiem czy komputer+usługa internet
    traktować jako całośc. Niektórzy traktują telefon komórkowy jako ekwiwalent
    i tam abonament+połączenia. Analogicznie komputer+połączenia z siecią.

    w 2003 i 2004 obowiązywało Ustawa o pod.doch.os.fiz Rozdział 3 Zwolnienia,
    Art.21, punkt 13.

    Hanas