eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkibiuro w mieszkaniu › Re: biuro w mieszkaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "rafal" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: biuro w mieszkaniu
    Date: Tue, 17 Sep 2002 13:28:46 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 82
    Message-ID: <am73kf$i5b$1@news.tpi.pl>
    References: <aku787$2ua$1@news2.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: dealer.humansoft.com.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1032262095 18603 212.160.219.101 (17 Sep 2002 11:28:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Sep 2002 11:28:15 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:65999
    [ ukryj nagłówki ]


    > Korzysci:
    > 1. Mozliwosc zaliczenia w koszty miesiecznych wydatkow na czynsz, energie
    > elektryczna, wode, wywozke smieci itd. w czesci odpowiadajcej powierzchni
    > pokoju w sumie powierzchni mieszkania (u mnie ok. 1/3).
    > -od razu pytanie, oplaty "wrzucam" w koszty na biezaco, a co z pozniejszym
    > "urealnieniem" (np. nadplata za cieplo, niedoplata za prad), czy koryguje
    to
    > jako dodatkowe koszty, przychody, kiedy dostane rozliczenie ciepla, pradu?

    ****
    tylko to co będziesz miał na fakturze z SM
    *****
    > 2. Mozliwosc amortyzacji tego pokoju. Konkretnie, nowe mieszkanie (wartosc
    > ok. 150 tys), zatem wartosc pokoju ok. 50 tys. zl. Amortyzacja miesięczna
    > (metoda "normalna", nie uproszczona) wedlug stawki 2,5% wynosi 104,17 zł.
    > Ale kupujac mieszkanie skorzystalem z duzej ulgi i czesci odzyskanej w
    uldze
    > nie moge odzyskac w amoryzacji, wiec amortyzuje jedynie 50 tys. zl - 19%,
    > czyli 40,5 tys. zł.
    > -dodam jeszcze, ze mieszkanie kupilem na kredyt, ktory caly czas splacam,
    > czy moge koszty tego kredytu (proporcjonalnie) rowniez wrzucic w
    > koszty?Jezeli tak, to czy tylko biezace, czy rowniez "stare"?
    *****
    Zakup był nie na DG więć co będziesz amrtyzował ?
    *****
    > 3. Mozliwosc zaliczenia w koszty (amortyzacji) wczesniej zakupionych
    > skladnikow tego pokoju, ktore teraz "wniose do firmy" (np. biurko,
    > krzesla,regal, polki, zyrandol, komputer...)
    > -pytanie, co mam zrobic z kanapa, ktora nadal bedzie tutaj stala, a
    > mozliwosc zaliczenia jej do wyposazenia biura jest troche dyskusyjna, a
    moze
    > nie jest dyskusyjna, bo na przyklad bede tutaj przyjmowac klientow?
    *****
    Szalejesz powoli lepiej zatrzmaj się bo jak się trafi kontrola to ze smiechu
    nie wyrobi i wypisze Ci kwitek do kasy
    komputer wnosisz do firmy "aport"
    *****
    > Problemy:

    > 1. Wyzszy podatek od nieruchomosci wykorzystywanych w dzialalnosci.
    > Konkretnie podatek tego pokoju "skoczy" z 10 zl do 300 zl, ale bedzie on
    > KUP.
    > -kiedy sie go placi, zakladam, ze zmiane przeznaczenia czesci lokalu
    zglosze
    > wraz z rozpoczeciem dzialalnosci, kiedy dostane wyliczenie tego podatku i
    > kiedy powinienem ten koszt zaksiegowac?
    ******
    podatek płacisz gdy mieszkanie jest własnosciowe i masz notarialnie
    przypisany do niego kawałek terenu na którym stoi płaci sie w Urzedzie
    Mejskim lecz nie ma on wpływu na twa działalność
    ******
    > 2. Generalne ryzyko "niezrozumienia" przez US wielu zwiazanych z tym
    > wariantem zabiegow.
    >

    > Wariant II. Prowadzenie DG po prostu na powierzchni mieszkalnej
    > Korzysci:
    > 1. Mozliwosc zaliczenia w koszty (amortyzacji) wczesniej zakupionych
    > skladnikow tego pokoju, ktore teraz "wniose do firmy" (np. biurko, regal,
    > zyrandol, komputer...)
    > 2. Brak problemow wystepujacych w I wariancie (zgloszenia zmiany
    > przeznaczenia czesci lokalu, wyzszego podatku od nieruchomosci, wyliczania
    > amortyzacji, ryzyka utarczek z US)
    > Problemy:
    > 1. Mniejsza mozliwosc "kreowania" kosztow
    > Bede wdzieczny za wszelkie uwagi, a takze sugestie, co do mojego
    przypadku.
    ****
    Wariant III
    napisz do SM pismo na pozowlenie prowadzenia DG w domu przeznacz pod niego
    jakies 5 m2 co miesiac wez fakture za 5 m2
    jak kupujesz (modernizujesz) komputer czy wyposazenie tego pokoju wez
    fakture (lecz nie bierz na odswiezacz do powietrza , czy pranie dywanu ) b
    oCi zakwestionuje to US ,
    /****

    powodzenia

    rafal


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1