  • 1. Data: 2002-06-06 12:45:31
    Temat: Re: biuro w wynajętym mieszkaniu-pytanie
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Zwracam się do Was z następującym pytaniem. Wynajmuję od pana "X"
    mieszkanie
    > na moją firmę (umowa najmu jest na firmę) . Jednak wszystkie opłaty
    (czynsz,
    > prąd, gaz itp) reguluję kwitami na których widnieje nie nazwa firmy, ale
    pan
    > "X", no i oczywiście adres wynajmowanego lokalu. Czy takie odcinki
    płatności
    > mogę wrzucać w koszty dowodem wewnętrznym?

    § 14. 1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczących niektórych
    kosztów (wydatków), mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i
    podpisy osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody wewnętrzne),
    określające: przy zakupie - nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i
    wartość, a w innych wypadkach - przedmiot operacji gospodarczych i wysokość
    kosztu (wydatku). 2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć
    wyłącznie:
    6) wydatków związanych z opłatami za czynsz, energię elektryczną, telefon,
    wodę, gaz i centralne ogrzewanie, w części przypadającej na działalność
    gospodarczą; podstawą do sporządzenia tego dowodu jest dokument obejmujący
    całość opłat na te cele,

    czyli DW data wydatku czego dotyczy i podpis osoby ktora dokonala wydatku.

    Dodam tylko ze taki wynajem podlega VAT i mam nadzieje ze wlasciciel sie
    zwolnil VAT-6 Ale to inna bajka

    Adam

  • 2. Data: 2002-06-06 12:46:35
    Temat: biuro w wynajętym mieszkaniu-pytanie
    Od: "Jarek" <w...@w...com.pl>

    Witam!
[...]
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2002-06-06 13:05:16
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Jarek <w...@w...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adnlha$9lj$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > "X", no i oczywiście adres wynajmowanego lokalu. Czy takie odcinki
    płatności
    > mogę wrzucać w koszty dowodem wewnętrznym?

    Uważam że tak. Jeżeli na umowie najmu jest napisane, że jesteś zobowiązany
    ponosić te opłaty to wszystko ok.

    WS

  • 4. Data: 2002-06-07 07:31:31
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@w...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "X", no i oczywiście adres wynajmowanego lokalu. Czy takie odcinki
    płatności
    > mogę wrzucać w koszty dowodem wewnętrznym?

    uwazaj jesli jestes vat-owcem nie odliczaj vatu z tych faktur wystawionych
    na wlasciciele mieszkania

    albo inaczej niech wszystko placi wlsciciel a tobie wystawia fa vat lącznie
    na wynajem i inne swiadczenia, wtedy bediesz mogl odliczyc vat i nie bedzie
    problemu z zaliczeniem do kup ( wlasciciel wtedy musi buc vat-owcem)

    inna opcja nich rejon enegetyczny wystawia fa na ciebie to samo TPSA

    jacek

  • 5. Data: 2002-06-07 22:49:04
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

> [...]
    bedzie
    > problemu z zaliczeniem do kup ( wlasciciel wtedy musi buc vat-owcem)

    Tylko zeby właściciel był vatowcem musi oprócz wynajmu na cele DG
    przekroczyc jeszcze kwotę graniczną w przychodach. Ale tak czy tak powinien
    złożyć VAT-R (wybór zwolnienia) lub VAT-6 (wybór opodatkowania).

    > inna opcja nich rejon enegetyczny wystawia fa na ciebie to samo TPSA

    To najlepsza opcja ale jak znam życie niechętnie widziana przez właścicieli.
    Dużo zachodu z przepisywaniem.

    WS

  • 6. Data: 2002-06-08 14:03:01
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

    > Tylko zeby właściciel był vatowcem musi oprócz wynajmu na cele DG
    > przekroczyc jeszcze kwotę graniczną w przychodach. Ale tak czy tak

    Wojtku, nie *musi* przekraczać kwoty granicznej aby zostać VATowcem.
    Państwo wita vatowców z otwartymi rękami.
    Można być VATowcem "od zera" lub przejśc na VAT w dowolnym momenci przez
    przekroczeniem kwoty granicznej. Oczywiście dobororlne przejście na VAT
    trzeba zgłosić przed końcem poprzedniego miesiąca, tzn, jak zgłoszę w maju
    dobrowolne przejście na VAT, to VATowcem jestem od 1 czerwca.

    > powinien złożyć VAT-R (wybór zwolnienia) lub VAT-6 (wybór opodatkowania).
    Opodatkowania sie nie wybiera o tyle, że jeżeli nie wybierze sie zwolnienia
    to jest się 'z marszu" vatowcem. Nie ma stanu pośredniego
    (typu "nieumarły" :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-06-08 22:20:31
    Od: "Jarek" <w...@w...com.pl>

    Bardzo Wam wszystkim dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia.
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 8. Data: 2002-06-10 20:24:45
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jun 2002, Magdalena Woloszyk wrote:

> [...]
    >+ Państwo wita vatowców z otwartymi rękami.
    >+ Można być VATowcem "od zera" lub przejśc na VAT w dowolnym momenci

    Minor correction: też tak myślałem, po postach z komentarzem Orki
    przczytałem jeszcze raz stosowne paragrafy; wniosek: nie dotyczy
    pierwszego roku DG (to "witanie") ! Później tak...

    Pozdrowienia, Gotfryd