  • 1. Data: 2002-06-06 10:56:08
    Temat: HELP - WYSTAWIENIE FAKTURY
    Od: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>

    Zaczynam prowadzić sklep internetowy jestem w Vacie .
    Sprawa dotyczy wystawienia faktury na towar i z tym nie mam problemu natomiast kłopot
    dotyczy kosztów przesyłki ,jak to ująć w fakturze gdyż usługi Poczty Polskiej są
    zwolnione ,
    czy w jednej pozycji wprowadzam towar cenę plus 22% vat-u a w drugiej koszt
    przesyłki i jest możliwość w programie Sknerus 0% lub zwolniony niby to samo ale
    dla urzędu pewnie nie ,
    czy też powinienem zrobić to w inny sposób i jeszcze gdy w w/w programie chciałem
    wprowadzić przy kosztach przesyłki zw. z vat konieczne było wstawienie SWW/KU gdzie
    tych danych szukać .

    Sprawa druga kiedyś osobie fizycznej lub nie będącej w vacie wystawiało się rachunek
    uproszczony
    a teraz wszystkim wystawiam fakturę z tym że nie ma konieczności dla nie vatowców
    wprowadzania NIP-u ? Czy też należy robić to inaczej.

    I na koniec może ktoś zna dobrą przystępną kompleksową stronę www o księgowości lub
    jakieś opracowanie

    Z góry serdeczne dzięki

  • 2. Data: 2002-06-06 21:52:58
    Temat: Re: HELP - WYSTAWIENIE FAKTURY
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik waszko <w...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adnf4n$dnv$...@n...gazeta.pl...
[...]

    ** Inaczej nie. Faktura zawsze.

    I na koniec może ktoś zna dobrą przystępną kompleksową stronę www o
    księgowości lub jakieś opracowanie

    ** www.infor.pl
    Możesz w górnym prawym rogu zmienić wersję portalu. Temat księgowosci to
    szeroki temat związany z pod. doch, VATem, ZUSem itp. Na infor jest
    wszystko, możesz czytać i czytać....
    WS

    Z góry serdeczne dzięki

  • 3. Data: 2002-06-06 23:06:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    [...]
    >+ Na infor jest wszystko,

    Sprzeciw. Nie ma np. ustawy o ryczałtach :), trzeba
    połatac hogą. I dobrych "wartości" (tabelek z zebranymi
    danymi *wszelakimi*), jak ZUSowskie "procenty" itp. też
    już nigdzie (chyba) w jednym miejscu nie ma.

    >+ możesz czytać i czytać....

    A to prawda :)

    Pozdrowienia, Gotfryd