  • 1. Data: 2008-02-23 20:06:37
    Temat: błąd przy inwentaryzacji w 2006 roku - co zrobić?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.
    Powiedzcie co zrobić z takim fantem. Na arkuszu spisu z natury na koniec
    2006r mam kilkanaście pozycji na kwotę 1450 zł. Tyle, że podczas
    przepisywania wstawiłem kwotę 1650 zł i tą błędną wyższą przyjąłem do
    rozliczenia rocznego. Zauważyłem to dopiero wczoraj bo akurat były mi
    potrzebne ceny tych "starych" magazynowych rzeczy.

    Do głowy przychodzą mi takie rozwiązania:
    -nic nie robić - wierzyć że podczas ewentualnej kontroli nikt tego nie
    policzy.
    -napisać jakąś korektę do spisu z natury za 2007 rok -jeszcze mogę bo rok
    nie rozliczony. - Czyli dopiero na koniec 2007 byłoby dobrze.
    - złożyć korektę zeznania rocznego za 2006 rok - chyba najbardziej
    prawidłowe tylko jakie konsekwencje? - za 2006r wyszła mi dopłata podatku
    więc teraz miałbym nadpłatę (?).

    Prowadzę jednoosobową dg -kpir + vat. Rozliczenia roczne wspólnie z żoną.

    Z góry dzięki za wszelakie sugestie.

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2008-02-24 13:37:51
    Temat: Re: błąd przy inwentaryzacji w 2006 roku - co zrobić?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-02-2008 o 21:06:37 pawelj <pawel_jajko. antyspam
    <...@p...onet.pl>> napisał(a):

    > Witam.
    > Powiedzcie co zrobiae z takim fantem. Na arkuszu spisu z natury na koniec
    > 2006r mam kilkana?cie pozycji na kwote 1450 z?. Tyle, ?e podczas
    > przepisywania wstawi?em kwote 1650 z? i t? b?edn? wy?sz? przyj??em do
    > rozliczenia rocznego. Zauwa?y?em to dopiero wczoraj bo akurat by?y mi
    > potrzebne ceny tych "starych" magazynowych rzeczy.
    >
    > Do g?owy przychodz? mi takie rozwi?zania:
    > -nic nie robiae - wierzyae ?e podczas ewentualnej kontroli nikt tego nie
    > policzy.
> [...]

    IMO zrobić korektę remanentu, korektę KPiR (tutaj banał, skrelić 1650 i
    wpisać 1450, remanent
    nie idzie do podsumowań, ew. ostatnia stronę - tą z wyliczeniem dochodu -
    skorygować też),
    koretkę PIT-a - i tyle. Pewnie będą jakieś czynności sprawdzające po
    których zwrócą kasę
    i sprawa zakończona.

    pozdr,
    tommyz