    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: błędnie wpłacona składka zus
    Date: Mon, 08 May 2006 10:09:57 +0200

    plusz napisał(a):
    > witam,
    >
    > w ubiegłym miesiącu wpłaciłem składkę zdrowotną w wysokości 163,78
    > zamiast 175,25
    > co polecacie zrobić, aby naprawić błąd?
    >
    > dopłacić teraz różnicę z nową składką? a może wpłacić różnicę i opisać
    > jako składkę z poprzedniego miesiąca?

    Nie ma większego znaczenia, tyle że przy wariancie pierwszym dobrze jest
    wysłać pismo z prośbą o przeksięgowanie odpowiedniej części tej kwoty na
    poprzedni miesiąc. Bo oni sobie sami czasem nie radzą, za skomplikowane.

    Ja np. dostała niedawno pismo informujące, że brak jest wpłaty na
    fundusz pracy za okres 02/2006 w kwocie 34,50 a na koncie ub.
    społecznych jest za ten sam okres nadpłata w kwocie 34,50. "prosimy o
    wyjaśnienie". Ręce opadają.

    > ZUS ma nawet opóźnienia 3 letnie we wpłatach do funduszy emerytalnych
    > :)) takie składki przychodzą mi na konto
    > więc to chyba nie powinien być duży problem?

    Juz nie, w wpłatami od jakiegoś czasu radzą sobie w miesiąc, czasem półtora.
    Nie te czasy gdy ZUS orientował sie że firma nie płaci składek po 9
    miesiącach.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl