  • 1. Data: 2006-05-08 07:59:48
    Temat: błędnie wpłacona składka zus
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    witam,

    w ubiegłym miesiącu wpłaciłem składkę zdrowotną w wysokości 163,78 zamiast
    175,25
    co polecacie zrobić, aby naprawić błąd?

    dopłacić teraz różnicę z nową składką? a może wpłacić różnicę i opisać jako
    składkę z poprzedniego miesiąca?

    ZUS ma nawet opóźnienia 3 letnie we wpłatach do funduszy emerytalnych :))
    takie składki przychodzą mi na konto
    więc to chyba nie powinien być duży problem?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl/przelewy/ <- najtańsze przelewy zagraniczne)

  • 2. Data: 2006-05-08 08:09:57
    Temat: Re: błędnie wpłacona składka zus
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    plusz napisał(a):
> [...]
    > co polecacie zrobić, aby naprawić błąd?
    >
    > dopłacić teraz różnicę z nową składką? a może wpłacić różnicę i opisać

    Nie ma większego znaczenia, tyle że przy wariancie pierwszym dobrze jest
    wysłać pismo z prośbą o przeksięgowanie odpowiedniej części tej kwoty na
    poprzedni miesiąc. Bo oni sobie sami czasem nie radzą, za skomplikowane.

    Ja np. dostała niedawno pismo informujące, że brak jest wpłaty na
    fundusz pracy za okres 02/2006 w kwocie 34,50 a na koncie ub.
    społecznych jest za ten sam okres nadpłata w kwocie 34,50. "prosimy o
    wyjaśnienie". Ręce opadają.

    > ZUS ma nawet opóźnienia 3 letnie we wpłatach do funduszy emerytalnych
    > :)) takie składki przychodzą mi na konto
    > więc to chyba nie powinien być duży problem?

    Juz nie, w wpłatami od jakiegoś czasu radzą sobie w miesiąc, czasem półtora.
    Nie te czasy gdy ZUS orientował sie że firma nie płaci składek po 9
    miesiącach.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2006-05-08 10:26:12
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 8 maj o godzinie 10:09, na pl.soc.prawo.podatki, Maddy napisał(a):

    > Juz nie, w wpłatami od jakiegoś czasu radzą sobie w miesiąc, czasem półtora.

    wKF:
    Plusz napisał o *wypłatach* dokonywanych przez ZUS na OFE - a Ty mówisz o
    wpłatach na konto ZUS przez płatników - dwie różne sprawy ;)

    Gwoli ścisłości Plusz:
    - składki na UZ nie są przelewane na Twój rachunek w OFE

    --
    Herbi
    08-05-2006 12:25:28

  • 4. Data: 2006-05-08 10:49:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Herbi napisał(a):

    > wKF:
    > Plusz napisał o *wypłatach* dokonywanych przez ZUS na OFE - a Ty mówisz o
    > wpłatach na konto ZUS przez płatników - dwie różne sprawy ;)

    Plusz wnioskował, że skoro z wypłatami do OFE maja takie opóźnienia to
    pewnie z zauważeniem, że nie dopłacił będzie podobnie.
    To się analogia nazywa.

    > Gwoli ścisłości Plusz:
    > - składki na UZ nie są przelewane na Twój rachunek w OFE

    A kto tak twierdził?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2006-05-08 22:03:15
    Od: "STACHUrka" <s...@i...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    > Juz nie, w wpłatami od jakiegoś czasu radzą sobie w miesiąc, czasem
    > półtora. Nie te czasy gdy ZUS orientował sie że firma nie płaci
    > składek po 9 miesiącach.

    Ja ostatnio dostalem wezwanie ze zalegam ze skladka, faktycznie machlem sie
    w opisywaniu daty zamiast 04/2006 wpisalem 04/2005 ale moja wplate
    zaksiegowali jako druga w poprzednim roku czyli 2 wplaty za 04/2005 a w tym
    zeznali ze mam brak za 04/2006, to jeszcze nie wszystko jak poszlem
    wyjasniac okazalo sie ze nie jestem zarejestrowany (pomimo tego iz mam
    potwierdzone przez nich zgloszenie) i ze mam nadal zwieszona dzialnosc, na
    domiar zlego pani w pokoju obok nie byla w stanie sprawdzic w systemie jaką
    mam historie konta, kazala napisac podanie o sprawdzenie a po 3 dniach
    zadzwonila zebym napisal pismo ze juz nie chce sprawdzania bo mnie juz
    sprawdzila i mam zaleglosc i ona musi cos tam gdzies przekazac i moge miec
    klopoty, zasadniczo nic nie rozumiem z tego co oni tam wyrabiaja za te moje
    ciezko zarobione pieniazki :(

    --
    STACHUrka
    stachurka__@__inss.pl