    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: brak wynagrodzeń i pit
    Date: Mon, 21 Jan 2002 17:14:25 +0100

    On Mon, 21 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "x" <n...@s...pl> wrote in message news:a2h6gr$k98$1@news.onet.pl...
    [...]
    >+ > > Mysli Pani, ze frma wykaze w PIT - 11 dochod i NIE wplacenie zaliczki ?
    >+ >
    >+ > nie wiem czy pracodawca wykaże wpłacenie mojej zaliczki czy jej nie
    >+ > wpłacenie. nie wiem nawet, czy tę zaliczkę odprowadził.
    [...]
    >+ Nie chce mis ie wierzyc, by pracodawca sam donosil na siebie, ze nie
    >+ zaplacil zaliczki.

    IMHO coś tu nie gra :( bo osobie fizycznej "liczy się" do
    dochodu data *przekazania pieniędzy*, mylę się ?
    Możliwości "samodonosu" nie ma - przecież pieniędzy NIE wypłacił,
    więc... zaliczka od czego ?
    Od pieniędzy które *należało* wypłacić ale *nie zostały*
    wypłacone AFAIK *nie* płaci się podatku ! To nie faktura
    która zostanie zapłacona albo i nie :]
    ...zostaje możliwość że *wpłacił* zaliczkę PIT-11 a nie
    wypłacił pieniędzy pracownikowi.

    Więc jeśli pracodawca nie zapłacił, choć zadeklarował - płacąc
    zaliczkę podatkową - że to zrobił... to nie wiem :(
    Oszustwo podatkowe na korzyść (podwójną) Skarbu Państwa ?

    >+ > nie wiem, czy tym razem udało mi się wystarczająco ściśle wyrazić o co mi
    >+ > chodzi..?;)

    Jeśli o mnie chodzi to tak. Tyle że jasności nie mam :( jak
    by to ugryźć.

    >+ > jest na to jakaś rada?
    >+
    >+ Sad pracy?

    ...nakaże wypłatę zaległego wynagrodzenia, a nie zalegalizowanie
    ich niewypłacenia - tak sądzę. Byłoby dziwne jakby stało się
    inaczej; mimo że sędzia moze wiedzieć że "nie da rady" - MUSI.

    Bez skutku (ów nakaz), sądząc z tonu posta :(

    Jak zrozumiałem dla pytającego/ej (BTW: Bogdanie, jak wydedukowałeś
    płeć "x." ?? dobry jesteś :))) ważniejsze "na dziś" jest uzyskanie
    potwierdzenia FAKTYCZNYCH dochodów.
    Na początek trzeba mieć ów PIT - a jak pisali inni - "łoni" mają
    jeszcze mnóstwo czasu... !

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd