    From: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: brak zgłoszenia kasy fiskalnej - konsekwencje
    Date: Tue, 17 Jan 2006 08:41:39 +0100

    > Serwis też nie wysłał. Kasa nr unikatowy miała już w książce serwisowej
    > przy zakupie. Poszukałem w google i znalazłem, że jeśli firma zgłaszała
    > wcześniej inne kasy oraz nie odlicza zakupu to nie ma obowiązku
    > zgłaszania.

    Mylisz dwie rzeczy.

    1.

    Numer unikatowy jest numerem nadanym przez MF (przypisanym do danego
    modelu urzadzenia fiskalnego). Tego numeru nie nadaje US.

    2.

    US nadaje numer ewidencyjny na podstawie zgloszenia podatnika - tego nie
    zlozyles.

    To co o czym piszesz ze znalazles w googlach to nie to.

    Przy nastepnych kasach nie ma obowiazku zglaszania 'przed fiskalizajca'.

    Jest obowiazek zgloszenia w ciagu 7 dni od fiskalizacji ze kasa (typ, model,
    nr fabr. numer un.)
    zostala zafiskalizowana (kiedy i gdzie uzytkowana). I to bez wzgledu czy
    pierwsza kasa
    czy nastepna Na podstawie tego zgloszenia US nadaje numer ewidencyjny.

    Darek