  • Data: 2002-02-25 11:04:12
    Temat: Re: bylo - Re: dzialalnosc gospodarcza a ZUS
    Od: "ktp" <k...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > [..]
    > Ograniczenie jest takie jak wynika z postu Małgorzatki - jeżeli dana
    > działalnośc wchodzi do moich obowiązków z tyt. stosunku pracy, to nie
    > mogę mojemu pracodawcy na to samo wystawić faktury.
    > Ale na inne usługi mogę,
    > [..]
    > Maddy

    w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych jest coś takiego jak art.8
    ust.2a:

    "Za pracownika, w rozumieniu ustawy, uważa się także osobę wykonującą pracę
    na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o świadcze-
    nie usług, do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy
    dotyczą-
    ce zlecenia, albo umowy o dzieło, jeżeli umowę taką zawarła z pracodawcą, z
    którym pozostaje w stosunku pracy, lub jeżeli w ramach takiej umowy wykonuje
    pracę na rzecz pracodawcy, z którym pozostaje w stosunku pracy."

    i tu pytanie: czy przypadkiem, jak ktoś w ramach DG fakturuje coś
    pracodawcy,
    czy ZUS nie każe tego oskładkowywać tak jak etatu ???
    kiedyś było dużo szumu medialnego na ten temat,
    ale nie śledziłem, jak się to skończyło ;(((

    dzięki z góry za odpowiedź
    pozdr
    KTP