  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 7 Dec 2005 13:12:17 +0100
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Subject: Re: co lepsze?
    <1...@p...pl> <4...@p...fm>
    <Pine.WNT.4.60.0511221506480.516@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0511222120330.1684@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <dm279u$et3$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0511261005460.252@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <dmrigg$27p$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0512071033170.616@athlon>

    Hello Gotfryd,

    Wednesday, December 7, 2005, 10:56:24 AM, you wrote:

    [...]

    http://www.nettax.com.pl/serwis/serwis.asp?idurl=/se
    rwis/nowosci/2002/020116_2.htm

    (łączę link w całość dla potomności)

    > IMHO w tym jest całe clue programu.
    > Streszczę z wątku :) - otóż Roman najwyraźniej utożsamił uznanie
    > umowy o pracę za nieważną z wyrzuceniem z KUP wynagrodzenia
    > z tytułu ten umowy.

    Czuję się wywołany do tablicy i wyjaśniam: nie wnikałem aż tak głęboko
    w niuanse prawa. Moja wypowiedź oparta była na podstawie czystej
    praktyki - kilku znanych mi osobiście ludzi, którzy wpadli w pułapkę
    jednoosobowej spółki z o.o. i drogo za to zapłacili. Przegrywając
    odwołania.

    Z jednej strony widzę, że NSA w tym wyroku wyraźnie uznaje
    wynagrodzenie zarządu za KUP a z drugiej strony jest praktyka
    wyrzucania tych kosztów z KUP przez kontrole. I to na pewno _po_ dacie
    tego wyroku.

    > Powiem że niewykluczone iż jeden czy drugi podatnik otrzymawszy
    > rzucone w twarz orzeczenie iż taka umowa JEST nieważna - może
    > nawet nie próbować wpaść na to iż nieprawidłowość oraz nieważność
    > umowy nie oznacza jeszcze niezasadności wynagrodzenia.
    > Ani wykluczenia owego wynagrodzenia za KUP.

    Ale dlaczego organy skarbowe, na pewno znając ten wyrok NSA, _nadal_
    wykluczają wynagrodzenie z KUP w takich przypadkach?

    Jako ten, który zatrollował i wsadził kij w mrowisko, serdecznie
    dziękuję Jarkowi za znalezienie tego wyroku. Od dzisiaj nie muszę już
    straszyć wszystkich tych, którzy z sobie tylko znanych powodów
    zakladają jednoosobową spółkę z o.o.

    Pozostaje tylko jeszcze inna kwestia - w Polsce _nie_ obowiązuje prawo
    precedensowe. Być może są _inne_ wyroki NSA w podobnych sprawach. Być
    może NSA (nie wiem, czy nadal istnieje instytucja 7 sedziów
    orzekających wykładnię prawa) ogłosił później wykładnię prawa w
    zupełnie przeciwnym kierunku - nie takie cuda w Polsce się zdarzały...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl