  • 1. Data: 2003-03-20 22:41:15
    Temat: co z moim podatkiem :-) pomocy!!!! prosze
    Od: "michal" <g...@i...pl>

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza od kwietnia zeszlego roku. W styczniu br
    zastanowila mnie jedna rzecz - gdyz mialem dosc duza sprzedaz w sklepie -
    ogolnie pozbylem sie materialow tych ktore mi zalegaly od dawna. Podliczajac
    sam okres od stycznia tego roku do dzisiaj mam taka sytuacje w ksiedze
    przychodow i rozchodow

    przychod - 10272.38
    zakup towarow i mat - 6796.92
    koszty uboczne - 6 zl
    pozostale wydatki - 827.73

    wiec policzylem sobie tak na marzec

    10272.38 - (6796.92+6 + 827.73 )
    = 2641.73

    19% z 2641.73 daje 501.92

    Kwota wolna to 19% z 2789,89 co daje 530,08. Nie wiem czy dobrze rozumie -
    ale czy dopiero po przekroczeniu w/w kwot bede musial zaplacic podatek????
    co jednoczesnie jest rownoznaczne ze skladaniem deklaracji PIT-5 co
    miesiac??
    Bardzo dziekuje za pomoc...

    Michal

  • 2. Data: 2003-03-21 07:39:30
    Temat: Re: co z moim podatkiem :-) pomocy!!!! prosze
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "michal" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale czy dopiero po przekroczeniu w/w kwot bede musial zaplacic podatek????
    > co jednoczesnie jest rownoznaczne ze skladaniem deklaracji PIT-5 co

    -------------------------------------
    Płacisz podatek dopiero po przekroczeniu kwoty wolnej.
    Dodam tylko że w liczeniu podatku zakrąglasz podstawe czyli 2641,73 z
    zaokr.2642 * 19%.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-03-21 08:38:50
    Od: "michalo" <g...@w...pl>

    Czyli na razie - za zeszly miesiac takowego podatku placic nie musze...?

    Michal

  • 4. Data: 2003-03-21 09:04:38
    Od: "Ivona" <i...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2003-03-21 09:06:33
    Od: "Ivona" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michalo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli na razie - za zeszly miesiac takowego podatku placic nie musze...?
    >
    > Michal

    nie musisz.
    Iv

  • 6. Data: 2003-03-21 09:50:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Mar 2003, michal wrote:
    [...]
    >+ sam okres od stycznia tego roku do dzisiaj mam taka sytuacje w ksiedze
    >+ przychodow i rozchodow
    >+
    >+ przychod - 10272.38
    >+ zakup towarow i mat - 6796.92
    >+ koszty uboczne - 6 zl
    >+ pozostale wydatki - 827.73

    wKF: nie napisałeś jak ZUS (czy płacisz "społeczne"), jeśli tak
    to również obniży dochód do opodatkowania opóźniając "moment
    płatności".

    >+ ale czy dopiero po przekroczeniu w/w kwot bede musial zaplacic podatek????

    Ano :)
    Natomiast to że nie wspominasz o ZUSie powoduje "podejrzenia
    o niejasność": to jest twój jedyny dochód czy jeszcze pacujesz/
    wykonujesz zlecenia ?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-03-21 18:13:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | przychód - 10272.38
    | zakup towarów i mat - 6796.92
    | koszty uboczne - 6 zł
    | pozostałe wydatki - 827.73

    A wpisałeś remanent z poprzedniego roku?

  • 8. Data: 2003-03-22 22:57:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Mar 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ | przychód - 10272.38
    >+ | zakup towarów i mat - 6796.92
    >+ | koszty uboczne - 6 zł
    >+ | pozostałe wydatki - 827.73
    >+
    >+ A wpisałeś remanent z poprzedniego roku?

    Ale chyba nie chcesz powiedzieć że ów remanent ma wpływ
    na *bieżące* zaliczki (dopóki US nie nakaże lub prowadzący
    nie zgłosi do US remenentu "środkoworocznego"), hm ??

    pzdr, Gotfryd
    [podejrzliwy :) !]