  • 1. Data: 2004-11-24 15:31:21
    Temat: Re: co z podatkiem jak auto jest skasowane?
    Od: "Slayer" <n...@m...meila>

    Użytkownik "babla" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:co1s8a$jdm$1@news.onet.pl...

    pozwalam sobie n crossposta z pl.misc.samochody ponieważ moje argumenty nie
    trafiają...;-P

    > Jeśli chodzi o groszowe sprawy, to jasne że należy sobie odpuścić bo
    > szkoda zachodu. Co jednak jeśli sprowadzone autko to właśnie roczna eska
    > 600 tylko zdrowo puknięta? - to już może być parę złotych.

    cały czas twierdzę że należy deklarować realną wartość auta, nic ponadto, a
    w przypadku wpisania kwoty odbiegającej od średniej wartości rynkowej
    doradzam napisanie podania o weryfikację wartości...

    > No jasne, ale nie powiesz mi, że porównasz wielkość uszkodzeń po kolizji
    > kiedy auto już jest wyklepane.

    oczywiście że naprawione auto powypadkowe jest tańsze od bezwypadkowego, ale
    w razie ewentualnej wyceny należy wykazać się jakimiś dokumentami

    > JTT zbankrutowało, a Optimus ledwo dyszy - trudno więc mówić tutaj, że
    > ktoś wygrał.

    i zarazem trudno dziwić się decyzjom Urzędow Kontroli Skarbowej jeżeli prawo
    jest tak kiepskiej jakości... ustawa o VAT mówi że w przypadku exportu -
    bez Vatu, import - bez VATu, a ordynacja podatkowa mówi że jest to działanie
    mające na celu ominięcie przepisów podatkowych, jakby na to nie patrzeć
    chodziło o ominięcie obowiązku zapłaty podatku VAT... na szczęście mamy
    wyroki sądów i chociaż w naszym kochanym kraju nie ma prawa precedensowego
    to mamy precedens...

    http://tinyurl.com/6394w to powinno wyjasnić...

  • 2. Data: 2004-11-25 07:20:16
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > oczywiście że naprawione auto powypadkowe jest tańsze od
    bezwypadkowego, ale
    > w razie ewentualnej wyceny należy wykazać się jakimiś dokumentami
    Nie zrozumieliśmy się. Chodzi mi o następujący, nie tak rzadki
    przypadek:
    Kupujesz wrak, płacisz od niego PCC, ale US uznał że jest on zaniżony.
    Po powiedzmy pół roku pojawia się kontrola z US i widzą piękne
    wyremontowane własnymi siłami (co podkreślam) auto. Uznają, że zaniżyłeś
    wartość, a ty się tłumaczysz, że wyremontowałeś je "tymi rencyma"... i
    tu pojawia się spór. Takie przypadki nie są odosobnione zważywszy na
    fakt, że ogromna większość warsztatów nie daje żadnych rachunków czy
    faktur i nie posiada żadnych dowodów na to że auto wogóle u nich było
    remontowane. Co wtedy?

    > [...] na szczęście mamy wyroki sądów i chociaż w naszym
    > kochanym kraju nie ma prawa precedensowego to mamy precedens...
    Właśnie. Problem polega na tym, że w Polsce dwa sądy mogą w identycznych
    przypadkach ogłosić sprzeczne wyroki i nikt nie będzie się temu dziwił!

    > http://tinyurl.com/6394w to powinno wyjasnić...
    Dzięki. Wyjaśnia ale też nie do końca, bo jedni twierdzą, że "Moim
    zdaniem nie trzeba skladac PCC dla przeniesienia praw autorskich", a
    inni: "Ale z zaprzyjaźnionej firmy reklamowej usłyszałam ostatnio że
    kontrola z US
    spytała kto odprowadzał PCC od tych umów" czy "Natomiast, gdy
    sprzedawałem dzieła z prawem
    wykorzystania [...] - wówczas sprzedaż następowała na podstawie umowy
    sprzedaży -
    kupna praw majątkowych opłacanej w US opłatą skarbową".
    ... a konkluzja jest taka:
    "Urzędy same nie wiedzą co zrobic z tym fantem"

    jescze raz dzięki za linka.
    pozdrawiam.
    Andrzej

  • 3. Data: 2004-11-25 15:13:59
    Od: "Slayer" <n...@m...meila>

> [...]

    > fakt, że ogromna większość warsztatów nie daje żadnych rachunków czy
    > faktur i nie posiada żadnych dowodów na to że auto wogóle u nich było

    każdy rozsądnie myślący orientuje się jaka jest wartośc rynkowa pojazdu
    który nabył, doskonale zdaje sobie sprawę że zadeklarował wartość byt niską
    z uwagi np. na fakt że pojazd jest uszkodzony, aby zabezpieczyć się przed
    ewentualnymi odstetkami za zwłokę i niepotrzebnymi nerwami należy razem z
    deklaracją PCC-1 złożyć w US podanie o weryfikację wartości pod kątem
    prawidłowości zadeklarowanego podatku, w takim przypadku US powiniem w ciągu
    miesiąca zakończyć postępowanie, do tego czasu nie pozostaje nic inego jak
    czekac z naprawą... niestety

    > Właśnie. Problem polega na tym, że w Polsce dwa sądy mogą w identycznych
    > przypadkach ogłosić sprzeczne wyroki i nikt nie będzie się temu dziwił!

    zgadzam się całkowicie, ale nasz wspaniały parlament dumny jest z tego się
    ile to aktów prawnych za swojej kadencji uchwałił, niestety ich jakośc...

    > ... a konkluzja jest taka:
    > "Urzędy same nie wiedzą co zrobic z tym fantem"

    ten link to stare pismo, nie udało mi się niestety znaleźć aktualniejszego,
    ale zapewniam że miałem takie cuś w łapie i jasno wynika z tego że jeżeli
    utwór sprzedaje twórca to PCC nie ma, jak znajdę dopiszę

  • 4. Data: 2004-11-29 08:06:46
    Od: "babla" <n...@s...pl>

> [...]
    jeżeli
    > utwór sprzedaje twórca to PCC nie ma, jak znajdę dopiszę
    Będę zobowiązany - właśnie w tym temacie często się poruszam i aż mnie
    głowa od tego boli.

    pozdr.
    Andrzej