    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: co z ulepszonym ŚT zamortyzowanym jednorazowo?
    Date: Wed, 17 Jul 2002 09:42:26 +0200

    Po pierwsze, szanowny panie, maile w htmlu świadczą o braku kultury
    osobistej lub braku elementarnej umiejętności obsługi czytnika.
    Jednego i drugiego należy się wstydzić.

    Użytkownik dzwonek napisał:

    > Witam Szanownych grupowiczów.
    > Chciałbym podyskutować z Wami na temat zagadnienia amortyzacji:
    > Nasunął mi się następujący hipotetyczny przykład:
    > Styczeń: otworzenie działalności gospodarczej: wprowadzenie do EŚT
    > komputera wartego 1500zł, - amortyzacja jednorazowa,
    > Luty: zakup dysku wewnętrznego: 1000zł, - amortyzacja jednorazowa,
    > marzec: zakup modemu wewnętrznego: - 1200zł, - i co teraz???
    >
    > wg mnie amortyzacja jednorazowa ŚT, który w wyniku podwyższania wartości
    > osiągnął wartość 3500zł, może budzić spory z organem fiskalnym. Co Wy na to?
    > Pozdrawiam dzwonek

    Pod drugie - wystarczy sięgnać do toczącej się niedawno dyskusji lub
    też do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (bądź prawnych,
    wedle potrzeby).

    Art. 22g ust. 17 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych mówi:
    "Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy,
    rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość
    początkową tych środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15,
    powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki
    na nabycie części składowych lub peryferyjnych, których *jednostkowa*
    cena nabycia *przekracza 3.500 zł*. [...]"
    (wytłuszczenia moje)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk