    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: co z ulepszonym ŚT zamortyzowanym jednorazowo?
    Date: Fri, 19 Jul 2002 09:13:29 +0200

    "Magdalena Woloszyk"

    > Amortyzujesz samo ulepszenie. Troche to głupio wyglada, ale inaczej się
    nie
    > da. Ustawa nie nakazuje korygować amortyzacji jednostki centralnej tylko z
    > powodu ulepszenia. Przecież amortyzując jendorazowo komputer nie
    wiedzialeś
    > że bedziesz do niego kiedys potrzebował takiego drogiego urządzenia. Prawo
    > nie może Cię za to karać.

    Nie chodzi o kare...
    Zgodnie z tym, zco powiedzial pan Godfryd nalezy powiekszyc wartosc ST.
    OK. lecz przy powiekszeinu wartosci ST co do zasady
    NIE ZMIENIA SIE SPOSOBU amortyzacji.

    Wiec Panie godfrydzie oczywiscie, ze powiekszamy wartosc pczatkowa,
    lecz podatnikprzyjal ZGODNIE Z USTAWA, ze sposob amortyzacji jest
    "jednorazowy".

    > O ile to w ogóle ulepszenie.
    > Nie możesz czegos co samo w sobie jest środkiem trwałym wrzucic w koszty.
    > Nie wiem jaki to projektor (takie coś do podłaczenia do komputera i
    > rzucania obrazu na ściane?), ale te z ktorymi miałam do czynienia
    > zdecydowanie było środkami trwałymi same w sobie.

    "Projektor" istotnie jest to takie cos, co podlacza sie do komputera
    ZAMIAST monitora, lub jako dodatkowy monitor.
    Zdecydowanie samodzielnie nie nadaje sie do uzytku,
    jest bardzo drogim urzadzeniem preyferyjnym.
    Jego "drogosc" spowodowana jest glownie "ponadprzecietnie"
    drogim zrodlem swiatla "zarowka".

    Poniewaz nie ma mozliwosci samodzielnej pracy nawet przez internet,
    lecz jedynie jako czesc peryferyjna komputera, chyba niejest
    "samo w sobie" ST.

    > Maddy

    Pozdrawiam

    Boguslaw