  • 11. Data: 2014-03-21 11:50:44
    Temat: Re: [cross] [vat] zmiany na lepsze?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-03-20 08:58, dddddddd pisze:
    > 3) konstrukcja pojazdu wyklucza użycie poza DG (czyli np. ma jeden rząd
    > siedzeń)
    Czyli np
    http://www.popularmechanics.com/cm/popularmechanics/
    images/qC/Tesla-Roadster.jpg
    ?
    Chyba duża nadinterpretacja po twojej stronie, może się brutalnie
    zdarzyć z interpretacją kontroli skarbowej (po 5ciu latach, i oddawaj
    odliczony vat za 5 lat + kara).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2014-03-21 12:32:51
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu piątek, 21 marca 2014 11:50:44 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    >
    > Chyba duża nadinterpretacja po twojej stronie, może się brutalnie
    >
    > zdarzyć z interpretacją kontroli skarbowej (po 5ciu latach, i oddawaj

    Jeden rzad siedzen ORAZ ZARAZEM: a) otwarta przestrzen ladunkowa lub b) przestrzen
    ladunkowa jako konstrukcyjnie odrebny element pojazdu.

    Ten roadster to a) czy b)? :)

  • 13. Data: 2014-03-22 03:48:19
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 21.03.2014 12:32, Pablo Eldiablo pisze:

    images/qC/Tesla-Roadster.jpg

    > Jeden rzad siedzen ORAZ ZARAZEM: a) otwarta przestrzen ladunkowa lub b) przestrzen
    ladunkowa jako konstrukcyjnie odrebny element pojazdu.

    > Ten roadster to a) czy b)? :)

    No przecież widać że a) :)

    p. m.

  • 14. Data: 2014-03-22 06:32:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZZZ wrote:
    > Żonę do miasta? Jest tyle spraw służbowych, które trzeba załatwić w
    > mieście (choćby kupić papier ksero, a trzeba wybrać dobry i objechać
    > 10 sklepów). A gdzie masz napisane w ewidencji, że jedziesz z żoną?
    >
    > itp., itd., od dawna istniało ewidencjonowanie przejazdów użycia
    > samochodu prywatnego do celów służbowych (mógł to być nawet samochód
    > pożyczony od kogoś
    > z rodziny) i dawało się to rozpisać.
    > Nie przesadzajcie. Urząd Podatkowy jest od wyszukiwania podatków, a
    > Podatnik od umiejętności dopasowania się do zmieniającej się sytuacji.

    obawiam sie że będzie kolejne prawo gumowe które bedzie można interpretować
    wg woli urzędnika.

    Swoją droga to nie rozumiem kompletnie tej nagonki na samochody. jakby to
    jakies biliony miliardy z budżetu wyciekały. Podejżewam ze koszty
    kontrolowania tego bałaganu będą wiesze niż zyski...

    a udział lewego oleju opałowego w sprzedaży paliwa do diesli rośnie od 5 lat
    skutecznie...

  • 15. Data: 2014-03-22 07:17:22
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-21 17:05, Cavallino pisze:

    > A skąd to info?

    chociażby z głównego postu tym wątku

    p.s.
    dla aut z jednym rzędem siedzeń zgaduję że też prosto nie będzie - bo
    możliwość odliczania waty bez rozpisywania kilometrówki możliwy jest
    jeżeli mamy zaświadczenie ze stacji diagnostycznej ORAZ wpis do dowodu -
    na dzień dzisiejszy (wczorajszy, bo wczoraj pytałem) stacje
    diagnostyczne wystawiają po staremu (bo obowiązują jeszcze stare przepisy).
    Aby odliczyć watę od takiego auta zzjawić się na SKP po nowe
    zaświadczenie oraz w WK po wpis do dowodu (bo teraz wpis vat-1 nie
    wystarczy, a i stare zaświadczenie o spełnianiu wymogów dotyczy starych
    przepisów a nie tych po 1.04 :)
    Czekam na relację z kolejek w SKP i WK (albo z kontroli nieświadomych
    użytkowników samochodów z vat-1) :)

    Łukasz

  • 16. Data: 2014-03-22 07:19:40
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-21 11:50, BartekK pisze:
> [...]
    > Chyba duża nadinterpretacja po twojej stronie, może się brutalnie
    > zdarzyć z interpretacją kontroli skarbowej (po 5ciu latach, i oddawaj

    tak, był to skrót myślowy z mojej strony, rozpisane było to w tekście
    poniżej, a przed nim chciałem streścić o co mi chodzi

    Łukasz

  • 17. Data: 2014-03-22 07:34:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > chociażby z głównego postu tym wątku

    Słabe info.
    Cytat z przepisów by się przydał.

  • 18. Data: 2014-03-22 08:14:40
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-03-22 07:34, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > Słabe info.
    > Cytat z przepisów by się przydał.

    to wyszukaj sobie ustawę o wacikach po zmianie, przytoczony tekst to
    właśnie cytat z niej

    Łukasz

  • 19. Data: 2014-03-22 10:46:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > to wyszukaj sobie ustawę o wacikach po zmianie, przytoczony tekst to
    > właśnie cytat z niej

    Jeśli chodzi Ci o ten cytat:
    "2 - pojazdy samochodowe, inne niż samochody osobowe, które posiadają
    kabinę kierowcy z jednym rzędem siedzeń i nadwozie przeznaczone do
    przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy pojazdu;"

    , to faktycznie masz rację, że jeden rząd siedzeń jest warunkiem koniecznym
    do nieprowadzenia ewidencji, ale NIE JEST warunkiem wystarczającym.
    Jeśli tylko Ci o to chodziło, to źle zrozumiałem intencje.
    I teraz pytanie o które mnie chodziło - czy np. Seicento Van ma nadwozie
    przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielny element
    pojazdu?
    Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka też
    wyczerpuje ten warunek?
    Które przepisy te regulują?

  • 20. Data: 2014-03-22 11:08:02
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu sobota, 22 marca 2014 10:46:36 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]
    >
    > pojazdu?
    >
    > Czy przypadkiem nie chodzi tylko o pick-up'y, czy jednak kratka też

    No wlasnie zacytowany powyzej przepis, i jeden wczesniej w tej samej ustawie.
    Konstrukcyjnie oddzielny element pojazdu oznacza, ze mozesz cala pake odkrecic od
    ramy pojazdu, a kabina nadal jest na swoim miejscu - w zadnym seicento van sie tak
    nie da, bo ma nadwozie samonosne jak kazda osobowka wspolczesna i jest ono jednym
    elementem konstrukcyjnym.

    Da sie w pikapach opartych na ramie (navary, l200, hiluxy itp) i innych dostawczakach
    typu lubliny czy sprintery - ale VAT odliczysz bez przeszkod tylko z POJEDYNCZA
    kabina po zmianie ustawy.

    pablo