  • 1. Data: 2014-03-15 23:19:55
    Temat: proszę o pomoc - rozliczenie zaliczek
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    Witam,

    Mam problem ze zbliżającym się terminem oddawania PITów.
    Sytuacja wygląda tak:

    W zeszłym roku otrzymałem zadatek (w 3 ratach) na poczet kupna (ja
    sprzedaję) nieruchomości. Cała cena zostanie zapłacona w roku 2016, a w
    ciągu roku 2014 i 2015 w dalszym ciągu będą płacone zaliczki na poczet ceny.

    Nie mam pojęcia czy mam te otrzymane zadatki wpisać do PITa i ew. płacić
    jakiś podatek.

    To jest w ogóle skomplikowana sprawa. Cała suma będzie zapłacona w 2016,
    ale przewłaszczenie nastąpi w terminie późniejszym. Mamy odpowiednia
    umowę notarialną. Z chwilą przewłaszczenia nieruchomości będę ją
    posiadał więcej niż 5 lat.

    No i nie wiem co z podatkiem, czy w ogóle w takim razie mam coś płacić.

    Żeby uniknąć komentarzy - nie mogę w tej chwili sprzedać nieruchomości,
    ponieważ toczą się sprawy sądowe dotyczące tej nieruchomości i póki co
    nie mam możliwości prawnej przewłaszczenia. Nie chodzi tutaj o sztuczne
    przeciągnięcie sprawy ponad 5 lat, tylko o zakończenie wszelkich spraw
    dotyczących tej nieruchomości.

    z góry dziękuję

    Mrqs

  • 2. Data: 2014-03-16 00:30:42
    Temat: Re: proszę o pomoc - rozliczenie zaliczek
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-03-15 23:19, Mrqs pisze:
> [...]
    > nie mam możliwości prawnej przewłaszczenia. Nie chodzi tutaj o sztuczne
    > przeciągnięcie sprawy ponad 5 lat, tylko o zakończenie wszelkich spraw

    Ja na Twoim miejscu poszłabym do Urzędu Skarbowego. Pani tam Ci pomoże
    wypełnić pita, podpowie co masz robić. Nieodpłatnie.
    Mnie w tamtym roku pomogla jedna pani z US w sprawie odliczenia Vat-7,
    bo nie wiedzialam jak się za to zabrać. Dała odpowiednie druki, wybrala
    faktury, które się załapują do odliczenia, wypełniła na brudno. Ja tylko
    sobie przepisałam i złożyłam w okienku. Drugim razem to już bym
    wiedziała jak i co, ale nie wiem kiedy i czy w ogóle ten drugi raz będzie.

    --
    animka

  • 3. Data: 2014-03-21 10:00:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-03-16 00:30, animka pisze:

> [...]
    > brudno. Ja tylko sobie przepisałam i złożyłam w okienku. Drugim
    > razem to już bym wiedziała jak i co, ale nie wiem kiedy i czy w ogóle

    Ciekawe jaki druk wypełniłaś i złożyłaś,
    bo VAT-7 to raczej nie jest jednorazowy :-)