  • Data: 2003-07-23 08:28:34
    Temat: Re: czy dieta jest dochodem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Jul 2003, szarwal wrote:

    >+ Czy ktos mógłby mi napisac czy dieta z tytułu np bycia ławnikiem jest
    >+ dochodem.

    Wg literalnego zapisu z ustawy - jest przychodem, to że
    wolnym od podatku to inksza inkszość:
    ++++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    17) diety oraz kwoty stanowiące zwrot kosztów, otrzymywane przez osoby
    wykonujące czynności związane z pełnieniem obowiązków społecznych i
    obywatelskich - do wysokości nie przekraczającej miesięcznie trzykrotnego
    najniższego wynagrodzenia [...]
    ------

    >+ Ja sie ma to w zwiazku np z wszelkimi zasiłkami np
    >+ przedemerytalnymi, które wygasaja gdy zarobi sie powyzej jakiejs tam
    >+ okreslonej kwoty np 100 zł.

    Zaznaczam że fakt bycia przychodem/dochodem nie musi mieć
    związku z zaliczeniem (lub wyłączeniem od) prawa pobierania
    zasiłku, a tego nie wiem :(

    pozdrowienia, Gotfryd