    From: /slawek <w...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy dobrze mysle - do praktów PDOP
    Date: Fri, 06 Feb 2004 13:50:00 +0100

    Użytkownik Maddy napisał:

    Co prawda praktykiem wielkim nie jestem ale pozwolę sobie się
    wypowiedzieć. Uważam, że niepotrzebnie komplikujesz sprawę i mieszasz w
    to rozliczanie kosztów.
    Czy dobrze rozumiem, że ten fragment świadczy...

    > Idąc za zasadą memoriału dałoby sie niektóre koszty poniesione w nowym
    > roku na zlecenia sprzedane w starym wyłapać. Ale tylko niektóre. Bo
    > koszty sa znane po rozliczeniu produkcji za miesiąc, czyli najczesniej
    > ok 10 następnego miesiąca.
    > W tym roku, ze wzgledu na koniecznośc zamknięcia ksiąg juz do końca
    > marca, dużo mniej niz mozna było w poprzednim.
    > Od biedy wyłapie i dorzuce do starego roku koszty w syczniu i w lutym.
    > Marzec to już czarna dziura. I kwiecien, w ktorym idzie do realizacj
    > największe zlecenie.
> [...]

    ...że rozważasz (-ważałaś) "przesunięcie" kosztów produkcji z roku 2004
    na 2003? Przecież kosztów produkcji tak nie można potraktować - o ile
    pamiętam rozliczone koszty produkcji zwiększają stan wyrobów gotowych
    oraz produkcji w toku i do momentu sprzedaży figurują jako aktywa w
    bilansie. Dopiero w momencie sprzedaży odnoszone są na koszt wytworzenia
    sprzedanych produktów. "Cofnięcie" kosztów do roku poprzedniego
    oznaczałoby by więc wirtualne zmniejszenie stanu magazynu o wyroby
    wydane w następnym roku. W skrajnym przypadku można by otrzymać stan
    mniejszy od zera.

    Uważam, że w tym wypadku bez wątpliwości zastosowanie ma art. 12 ust 4
    pkt 1.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net