eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy działalność gosp. 1 osobową lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ? › Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ?
    From: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy
    już w 2003 ?
    Date: Sat, 14 Dec 2002 16:44:22 +0100
    Sender: p...@f...onet.pl@195.117.141.11

    Sat, 14 Dec 2002 16:36:04 +0100, "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    piszesz:

    >"Andrzej Popowski" <p...@f...onet.pl> wrote in message

    >nie rozumiem
    >mam zamiar na przykład robić strony WWW
    >czy nie mogę założyć jednoosobowej firmy i wystawiać faktury ????

    Ja też do końca tego nie rozumiem, ale od 1.1.2003 ustawa jest taka:

    UPDOF art. 5a p.6:
    Ilekroć w ustawie jest mowa o [...] 6) pozarolniczej działalności
    gospodarczej - oznacza to działalność gospodarczą w rozumieniu
    przepisów Ordynacji podatkowej, z wyjątkiem działalności, o której
    mowa w art. 13.

    UPDOF art 13 p.8:
    Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w
    art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się [...] 8) przychody z tytułu osobistego
    wykonywania usług na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło,
    uzyskiwane wyłącznie od: a) osoby prawnej, jednostki organizacyjnej
    nie mającej osobowości prawnej lub przedsiębiorcy - jeżeli podatnik
    wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb tych podmiotów i tego samego
    rodzaju usług nie wykonuje na rzecz ludności [...]."

    Ustawę można obejść wykonując te same usługi dla ludności lub
    zatrudniając pracowników. Ale jeżeli pozostaniemy przy świadczeniu
    usług osobiście wyłącznie na rzecz innych przedsiębiorstw, to już nie
    jest dla mnie jasne, jakie będą konsekwencje:
    - nie możemy ksiegować takiej działalności w KPiR?
    - nie możemy wystawiać faktur za taką działalność?
    - nie możemy odliczać VAT?

    Może ktoś potrafi sensownie wyjaśnić taki przypadek?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski