eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy działalność gosp. 1 osobową lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ? › Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ?
    From: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy
    już w 2003 ?
    Date: Sat, 14 Dec 2002 17:29:18 +0100
    Sender: p...@f...onet.pl@195.117.141.11

    Sat, 14 Dec 2002 17:01:33 +0100, "pix" <p...@w...pl> piszesz:

    >Moja - zaznaczam, że amatorska - interpretacja jest taka, że próby
    >odliczania VATu przy działalności "wykonywanej osobiście" mogą się
    >skończyć "puszczeniem w skarpetkach" przy pierwszej kontroli.
    >Być może taki był właśnie zamysł urzędników ministerstwa.

    A dokładnie z czego to wynika? Przeglądałem ustawę o VAT i
    rozporządzenie w sprawie wykonywania VAT i w pierwszym podejściu nie
    trafiłem na przypadek usług świadczonych osobiście.

    A co z kosztami? Można odliczyć, jeżeli przychody nie kwalifikują sie
    jako działalność gospodarcza?

    Powiedzmy, że nic sobie nie odliczasz ale po pewnym czasie wykonujesz
    taką samą usługę dla osoby fizycznej. Czy przypadkiem nie zostaniesz
    "puszczony w skarpetkach" za brak naliczenia VAT dla wczesniej
    wykonanej usługi na rzecz przedsiębiorstwa?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski