eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy działalność gosp. 1 osobową lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ? › Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ?
    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy
    już w 2003 ?
    Date: Sat, 14 Dec 2002 18:28:46 +0100

    > A dokładnie z czego to wynika? Przeglądałem ustawę o VAT i
    > rozporządzenie w sprawie wykonywania VAT i w pierwszym podejściu nie
    > trafiłem na przypadek usług świadczonych osobiście.

    ustawa o VAT art. 7.1.6:
    "Zwalnia się od podatku (..) przychody, o których mowa w art.12 ust.1-6
    i art.13 ust. 2-8 UPDF", czyli właśnie wykonywane "osobiście".

    > Powiedzmy, że nic sobie nie odliczasz ale po pewnym czasie wykonujesz
    > taką samą usługę dla osoby fizycznej. Czy przypadkiem nie zostaniesz
    > "puszczony w skarpetkach" za brak naliczenia VAT dla wczesniej
    > wykonanej usługi na rzecz przedsiębiorstwa?

    No... jesli wcześniej zgłosiłeś się nieopatrznie jako VATowiec, to chyba
    nie można tego wykluczyć.
    Jeśli jest taka możliwość, to IMHO lepiej jest zacząć od wykonania usługi
    dla "ludności".

    pozd.Pix