eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy działalność gosp. 1 osobową lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ? › Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy już w 2003 ?
    From: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy działalno?ć gosp. 1 osobow? lepiej założyć jeszcze w 2002 czy
    już w 2003 ?
    Date: Sun, 15 Dec 2002 01:03:39 +0100

    Sun, 15 Dec 2002 00:28:40 +0100, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> piszesz:

    > To się mylisz, IMO & AFAIK.
    > Nie ma powodu żebym ja (w przeszłości :)) przy DWO wynajął
    >*firmę* której sekretarka sporządzi mi papiery, kolej żeby
    >mnie i towar przewiozła ;), firmę spawającą światłowody
    >czy kogokolwiek innego - byle podmiot gospodarczy.
    > A później ładnie zaliczył rachunki w KUP. KUP od umowy o dzieło,
    >dla jasności i porządku: art.22.10. UoPDoOF
    > Jedynie *zatrudnić* osoby fizycznej - choć i do tego
    >są wyjątki :] - nie wolno. Wyjątki dotyczą "obsługi nieruchomości
    >której jest się właścicielem" :), ktoś kiedyś zapodawał że
    >ogrodnik też się łapie :]

    Brzmi to przekonująco, chociaż prowadzi do wniosku, że np. mógłbym
    przyjąć zlecenie na sprzątanie biura, zlecić całość roboty studenckiej
    spółdzielni i nadal twierdzić, ze usługę wykonałem osobiście ;-)

    A czy sytuacja, gdy zleceniobiorca jest osobą fizyczną wykonującą
    umowę o dzieło, wystarcza aby nie posądzać zleceniodawcy o DWO?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski