    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy faktura = rachunek?
    Date: Tue, 29 Apr 2003 14:39:51 +0200

    r...@o...pl wrote:

    > dziękuje za wypowiedzi ale problem tu nie tkwi w tym czy mam być
    > VAT-owcem i czy mi się to opłaca czy nie ale czy kontrehent może
    > zmuszać innego aby ten koniecznie wystawiał fakturę VAT.
    > Konkretny przyapdek: regulamin programu partnerskiego Allegro punkt 12
    > http://www.allegro.pl/ap/ap_rules.php
    > pracownicy tej firmy jednoznacznie oświdczają, że rachunek nie wchodzi
    > w rachubę.

    Chyba firma ma prawo ograniczyć listę partnerów, z którymi prowadzi
    interesy. Kryterium "bycia VAT-owcem" jest może niezbyt rozsądne, ale
    nie można tego zabronić.
    Żądanie żeby sprzedawca VAT-owcem ma sens także w wypadku niektórych
    klientów detalicznych - wbrew temu co ktoś pisał parę postów wcześniej.
    Po prostu warunkiem jakichś tam ulg podatkowych jest faktura VAT

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,