  • 1. Data: 2007-06-14 09:20:11
    Temat: [DG] czy i kiedy mogę odpisać od podatku koszt ub. zdrowotnego
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@g...com>

    Witam

    Przeszukałem grupę ale nie udało mi się odnaleźć jednoznacznej
    odpowiedzi a muszę mieć pewność więc zapytam, ale najpierw krótki
    wstęp.

    Mam świeżą DG i chcę wiedzieć czy muszę miesiąc w miesiąc odliczać od
    należnego Państwu podatku 7.75% podstawy (dalej piszę "składka" dla
    ułatwienia lub zaciemnienia :) ).

    Powiedzmy, że zdrowotne opłacam od maja 2007, rozliczam się z US co
    kwartał a jako formę opodatkowania wybrałem ryczałt.

    Przypuśćmy, że do dnia 10 lipca zapłaciłem 2 składki:
    - 10 czerwca za maj
    - 10 lipca za czerwiec

    oraz uzyskałem przychód netto 2000zł w czerwcu

    I teraz moje pytania.

    1. Czy "składkę" opłaconą 10 lipca _mogę_ odliczyć w "zeznaniu" za II
    kwartał czy dopiero w zeznaniu za III kwartał (zgodnie z zapisem, że
    odliczamy składki już faktycznie zapłacone - nie wiem czy dobrze to
    rozumiem) ?

    2. Czy "składkę" zapłaconą 10 czerwca (i ew. 10 lipca) _muszę_ odpisać
    w zeznaniu za II kwartał. (W moim rozumieniu mogę sobie "zbierać"
    "składki" za dany rok podatkowy i odpisać je od podatku za IV kwartał
    danego roku podatkowego) ?

    Z góry dziękuję za pomoc

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 2. Data: 2007-06-14 12:52:32
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 14 Cze, 11:20, Łukasz Wojciechowski
    <l...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Mam świeżą DG i chcę wiedzieć czy muszę miesiąc w miesiąc odliczać od
    > należnego Państwu podatku 7.75% podstawy (dalej piszę "składka" dla

    Nie musisz - mozesz.
    MUSISZ placic skladke zdrowotna co miesiac, a odliczac od podatku
    mozesz, bo przeciez mozesz chciec kredytowac budzet panstwa ;>

> [...]

    > kwartał czy dopiero w zeznaniu za III kwartał (zgodnie z zapisem, że
    > odliczamy składki już faktycznie zapłacone - nie wiem czy dobrze to

    rozumiesz doskonale :)
    skladka do odliczenia od podatku to skladka zaplacona, nie naliczona.
    Stad wniosek, ze odliczasz od podatku ta z lipca w podatku za III
    kwartal 2007, bo tez i w trzecim dopiero ja uregulowales.

> [...]
    > w zeznaniu za II kwartał. (W moim rozumieniu mogę sobie "zbierać"
    > "składki" za dany rok podatkowy i odpisać je od podatku za IV kwartał

    mozesz i w zeznaniu rocznym, skoro chcesz... ;)
    krzywde robisz tylko sobie :))

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-06-14 20:22:52
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@g...com>

    On 14 Cze, 14:52, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:

    > mozesz i w zeznaniu rocznym, skoro chcesz... ;)
    > krzywde robisz tylko sobie :))

    hmmm, dlaczego krzywdę ?
    Skoro przy opłacaniu IV kwartału odliczę sobie "składki" uzbierane za
    pół roku to chyba nic na tym nie tracę ? (zakładając oczywiście, że
    tego podatku za IV kwartał mam odpowiednio dużo)

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 4. Data: 2007-06-14 20:40:26
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 14 Cze, 22:22, Łukasz Wojciechowski
    <l...@g...com> wrote:
> [...]

    Bo tak na logike, jesli bedziesz placil w poprzednich kwartalach
    podatek bez odliczenia skladki zdrowotnej, to przeciez wyskakujesz z
    kasy, ktora mozesz wrzucic gdzies indziej.
    Ja wiem, to mala wartosc, ale tak dla zasady ;)

    > (zakładając oczywiście, że
    > tego podatku za IV kwartał mam odpowiednio dużo)

    Ale pewnosci nie masz, czyz nie? ;p

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-06-15 06:54:32
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@g...com>

    On 14 Cze, 22:40, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > kasy, ktora mozesz wrzucic gdzies indziej.
    > Ja wiem, to mala wartosc, ale tak dla zasady ;)
    nie taka mała :) - ja zaczynam dopiero i dla mnie to nie mało :)

    > Ale pewnosci nie masz, czyz nie? ;p
    No tak

    Czyli podsumowując. (poniżej już będąc całkowicie pewnym stwierdzam a
    nie pytam :) )

    Odliczam "składkę" przy pierwszej nadarzającej się okazji (czyli jak
    tylko mam jakiś podatek do zapłacenia) i nic się nie dzieje jeśli
    danego miesiąca nie mam dochodu bo w ciągu całego roku podatkowego
    mogę nawet na samym końcu odliczyć "składki" za cały rok.

    Dziękuję za pomoc

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 6. Data: 2007-06-15 12:48:30
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 15 Cze, 08:54, Łukasz Wojciechowski
    <l...@g...com> wrote:

> [...]
    > danego miesiąca nie mam dochodu bo w ciągu całego roku podatkowego
    > mogę nawet na samym końcu odliczyć "składki" za cały rok.

    Lepszych wnioskow nie mozna bylo wyciagnac! :)
    Pozdrawiam i obys mial od czego odliczac to zdrowotne, czyli krotko -
    duzych podatkow Ci zycze! ;)

    Jagna