  • 1. Data: 2007-06-13 08:10:21
    Temat: Cesja, odstępne, podatek - kredyt hipoteczny
    Od: "Dobek " <d...@N...gazeta.pl>

    Mam następujący problem.

    Jestem zainteresowany kupnem mieszkania. Ze zdolnością i kredytem nie
    powinno być problemu.
    Sprzedający to osoba, która zakupiła lokal i wpłaciła pierwszą
    transzę. Za cesję nieruchomości oczekuje ona kwoty X. Gdyby wszystko
    było oficjalnie to zapewne bank skredytował by mi bez problemu również
    odstępne. Niestety pojawia się problem. Osoba zatrudniona na umowę o
    pracę jest w pierwszym progu podatkowym.
    Pojawia się pytanie - jak jest liczone odstępne przez US? Jako
    przychód doliczany do dochodu? Bo jeżeli tak to przychód z umowy o
    pracę + odstępne X spowodują zmianę progu? Dobrze myślę?
    Chodzi o sposób by skredytować odstępne tak by sprzedający nie musiał
    odprowadzić podatku lub o sposób jak ten podatek "ominąć".

    Z góry dzięki za wszelką pomoc.

    p.s.
    Szukam innego sposoby niż przekazanie gotówki z ręki do ręki. Chcę by wolne
    środki zostały u mnie ;-)

    --
    Pzdr
    Dobek