    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy mogę odliczyć VAT od:
    Date: Wed, 13 Oct 2004 12:47:26 +0200

    Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

    > Maddy, jesteś genialna. Toć zwolnienie jest przedmiotowe...

    Czy ja pisze że zwolnienie jest pomiotowe lub przedmiotowe?
    Rozumiem że Twoje stwierdzenie ma dowodzić, że zastosowanie do tej samej
    osoby na identyczne usługi dostepu szerokopasmowego (technologia taka
    sama, tylko warunki świadczenia inne) dwoch róznych stawek jest ok bo
    "zwolnienie jest przedmiotowe". Jakos nie widze w ustawie podziało na
    NEO, DSL, może jszcze SDI, dostęp wdzwaniany i Ślepy Io wie co jeszcze.

    Doprawdy... po pierwsze nie jest to zwolnienie przemiotowe, nauka
    skarbowości na takie konstrukcje jęczy z bólu.
    Przedmiot ani podmiot nie decydują samodzielnie o zwolnieniu, decyduje
    odbiorca usługi który ani przedmiotem opodatkowania ani pomiotem tegoż
    nie jest. Taka konstrukcja wymyka sie definicjom.

    Poniewaz to dla Ciebie takie oczywiste, wyjasnij mi w prostych słowach
    dlaczego zasadne jest opodatakowanie DLS a zwolnienie NEO na tej samej
    fakturze dla jednego odbiorcy instytucjonalnego.
    Poprosze też podstawę prawna tego twierdzenia.

    Czekam z niecierpliwością.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl