    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy mogę odliczyć VAT od:
    Date: Wed, 13 Oct 2004 14:48:56 +0200
    <ckj14u$90c$1@atlantis.news.tpi.pl>

    In article <ckj14u$90c$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Czy ja pisze że zwolnienie jest pomiotowe lub przedmiotowe?

    Ty? Nie. Ja piszę: że tak je rozumiem. Że zwolniony jest towar, nie
    sprzedawca.

    > Rozumiem że Twoje stwierdzenie ma dowodzić, że zastosowanie do tej samej
    > osoby na identyczne usługi dostepu szerokopasmowego (technologia taka
    > sama, tylko warunki świadczenia inne) dwoch róznych stawek jest ok bo
    > "zwolnienie jest przedmiotowe".

    Nie ma dowodzić. Ja co najwyżej stwierdzam, że to problem sprzedawcy.
    ATSD nie uważasz, że usługa to całość: dostęp plus warunki?

    > Jakos nie widze w ustawie podziało na
    > NEO, DSL, może jszcze SDI, dostęp wdzwaniany i Ślepy Io wie co jeszcze.

    A na betoniarki i mieszalniki pasz był?

    > Doprawdy... po pierwsze nie jest to zwolnienie przemiotowe, nauka
    > skarbowości na takie konstrukcje jęczy z bólu.

    Pokornie proszę naukę skarbowości o wybaczenie za nienaukowe wyrażanie
    się.

    > Przedmiot ani podmiot nie decydują samodzielnie o zwolnieniu, decyduje
    > odbiorca usługi który ani przedmiotem opodatkowania ani pomiotem tegoż
    > nie jest. Taka konstrukcja wymyka sie definicjom.

    Chodzi Ci o to, że wymyka się kostrukcja, w której decyduje odbiorca,
    czy taka, w której samodzielnie decyduje przedmiot albo podmiot?
    Po prostu pytam.

    > Poniewaz to dla Ciebie takie oczywiste, wyjasnij mi w prostych słowach
    > dlaczego zasadne jest opodatakowanie DLS a zwolnienie NEO na tej samej
    > fakturze dla jednego odbiorcy instytucjonalnego.

    Kurczę, ale ja wcale nie twierdzę, że jest zasadne (nie twierdzę też, że
    nie jest). Z tym pytaniem proszę do tych, którzy uchwalali potworka. Ja
    po prostu uważam, że w tym przypadku "obowiązek podatkowy" (ten
    cudzysłów to żeby nauka nie jęczała;)) ma sprzedawca.

    > Poprosze też podstawę prawna tego twierdzenia.

    Podstawę prawną do zasadności opodatkowania? To ja idę na grzybki...

    --
    pozdrawiam
    Jarek