eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy rozliczac sie w Polsce z dochodow uzyskanych w Anglii...? › Re: czy rozliczac sie w Polsce z dochodow uzyskanych w Anglii...?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy rozliczac sie w Polsce z dochodow uzyskanych w Anglii...?
    Date: Tue, 28 Mar 2006 20:55:10 +0200

    On Tue, 28 Mar 2006, Artur Ch. wrote:

    > Co masz namyśli że państwo, w tym przypadku polska, chroni rodzinę (przy
    > założeniu że taka jest) osoby która wyjechała "za chlebem"?
    > Czyżby państwo utrzymywało taką "opuszczoną" rodzinę?

    Pod żadnym pozorem. "Chroni" - policja i wojsko.

    > A tu o co chodzi?
    > Że domek sobie stoi?

    J.w.

    > Przecież (zakładam) podatek od gruntu i nieruchomości jest opłacony - więc
    > w czym problem? Jakim prawem niby państwo wyciąga łapę po kasę skoro z tego
    > tytułu jest już spełnione?

    Tu racja. Ale tak postanowiło.
    Żeby była jasność: ktoś tych ludzi wybrał!

    > Nie zgodzę się z tak postawionym pytaniem.
    > Chore jest że wogóle wyciąga łapę po kasę od ludzi którym nie potrafi
    > zapewnić godziwych warunków bytu, pracy i płacy u siebie w kraju, i zmusza
    > ich do wyjazdu na "banicję"

    A to już zależy od p. widzenia - jedni jadą za chlebem, inni za masłem,
    więc trudno rozstrzygać.
    A problemem są koszty które w różny sposób są narzucone "na kraj":
    weźmy emerytury - poczynając od emerytur "znikniętych w czasie wojny"
    a kończąc na wszelkich przywilejach emerytalnych.
    Kto je ma zapłacić ? Dlaczego on ? Oto jest pytanie...

    > Właśnie to powinno pojawić się pytanie:
    > - "za co"

    Za to, że mają "centrum życiowe" w Polsce.

    > Niech państwo stworzy te miejsca pracy tutaj, w ojczyźnie - wtedy rodacy
    > nie będą zmuszani do banicji w poszukiwaniu chleba.

    Zastanówmy się... państwo ?
    Myślisz że w tych krajach do których uciekają to *państwo* tworzy
    multum miejsc pracy ?
    Ja myślę że państwo tam tworzy *warunki* do tworzenia miejsc pracy.
    A to duża różnica...
    Zasadnicza, jak wpadniesz na koncept żebyś TY tworzył owe "miejsca".
    A nie szukał miejsca (pracy) które "państwo stworzyło".
    Bo którz to jest "państwo", albo inaczej mówiąc: KTO ZA TO ZAPŁACI,
    na przykład za "stworzenie miejsc" ? Logika jest prosta - jak tobie
    się opłaci to się za to zabierzesz.
    Albo ci się opłaci "samo z siebie", albo będziesz oczekiwał hmmm...
    dotacji. A jak to drugie - to pytanie j.w. czyli kto ma płacić.

    Tylko wytłumacz to tym co nie chcą na przykład *prostych podatków*.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)