  • 1. Data: 2007-01-08 12:56:15
    Temat: czy to koniec metody kasowej przy KPIR
    Od: "zatra" <z...@w...pl>

    Witam
    Czytam te nowe zmiany i w art.22 pkt 6b .....
    6b. Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w przypadku podatników,
    o których mowa w ust. 6, uważa się dzień wystawienia faktury (rachunku) lub
    innego dowodu stanowiącego podstawę do zaksięgowania (ujęcia) kosztu.

    Czy to znaczy, że dla prowadzących KPiR w 2007 roku koszt powstaje zawsze z
    chwilą wystawienia faktury - czyli zostaje ogólnie wprowadzona metoda tkz.
    memoriałowa i oznacza to koniec metody kasowej? Czy dotyczy to wszystkich
    kosztów -/np za telefon i media?

    pozdrawiam zatra

  • 2. Data: 2007-01-08 13:26:09
    Temat: Re: czy to koniec metody kasowej przy KPIR
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-01-2007 o 13:56:15 zatra <z...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > 6b. Za dzie? poniesienia kosztu uzyskania przychodów w przypadku
    > podatników,
    > o których mowa w ust. 6, uwa?a si? dzie? wystawienia faktury (rachunku)
    > lub
    > innego dowodu stanowi?cego podstaw? do zaksi?gowania (uj?cia) kosztu.
    >
    > Czy to znaczy, ?e dla prowadz?cych KPiR w 2007 roku koszt powstaje
    > zawsze z
    > chwil? wystawienia faktury - czyli zostaje ogólnie wprowadzona metoda
    > tkz.
    > memoria?owa i oznacza to koniec metody kasowej? Czy dotyczy to

    IMVHO Art 22.6b mówi że dla wszytskich podatników o których mowa w ust.
    6(czyli prowadzących KPiR)
    dzień poniesienia kosztu to dzień wystawienia faqtury lub innego dowodu,
    nie ma tutaj wyjątku
    więc sprawa robi się banalnie prosta. Ale że jest pewien margines
    niedopowiedzenia
    to mogę się myslić.

    pozdr

  • 3. Data: 2007-01-08 15:27:29
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie ma tutaj wyjątku
    > więc sprawa robi się banalnie prosta. Ale że jest pewien margines

    Wg mnie art. 22 ust. 6b pdof też odnosi się do wszystkich prowadzących KPiR.
    Ale dzwoniłem dzisiaj do KIP - i według nich przepis ten odnosi się tylko do
    tych, którzy stosują zasady przewidziane dla ksiąg rachunkowych. Do dupy z
    takim ułatwianiem życia podatnikom.

  • 4. Data: 2007-01-08 15:36:56
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-01-2007 o 16:27:29 Renegat <p...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Wg mnie art. 22 ust. 6b pdof te? odnosi si? do wszystkich prowadz?cych
    > KPiR.
    > Ale dzwoni?em dzisiaj do KIP - i wed?ug nich przepis ten odnosi si?
    > tylko do
    > tych, którzy stosuj? zasady przewidziane dla ksi?g rachunkowych. Do dupy
    > takim u?atwianiem ?ycia podatnikom.

    Tak jest odnośnik do podatników o których mowa w ust. 6.
    A w ust. 6 mowa o podatnikach prowadzacych KPiR, nie ma nic o metodzie
    prowadznia.
    A co do KIP to niestety ma taką samą wartość jak porady z okienka - bez
    urazy
    dla pracujących w KIP, po prostu trudno żeby przy takim stanie prawnym
    jaki mamy było inaczej...
    Przecież ośle ustawy robią MF i pOsły, a nie urzędnicy skarbówki którzy
    nierzadko
    mają taki sam problem jak my co z danym fantem zrobić - tyle że od drugiej

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-01-08 16:53:31
    Od: "zatra" <z...@w...pl>

    Może Gotfryd się na ten temat wypowie albo inne autorytety grupy, a ja
    również uważam, że art.22 ust.6b jest jednoznaczny i mówi o wszystkich
    prowadzących KPiR.
    Problem tylko z fakturami z grudnia 2006 które mam zapłacić w styczniu -
    podejrzewam że przepadną koszty i co z fakturami za media czy nadal są
    wyjątki?

  • 6. Data: 2007-01-08 17:18:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    zatra wrote:

> [...]
    > Problem tylko z fakturami z grudnia 2006 które mam zapłacić w
    > styczniu - podejrzewam że przepadną koszty i co z fakturami za media

    Zaraz, zaraz... dlaczego ma coś przepadać.
    Przecież jest faktura, a zapłata nie ma już teraz nic do rzeczy.
    Wyjątek z fakturami za media dotyczył tylko VATu, a nie dochodówki.

  • 7. Data: 2007-01-08 17:36:54
    Od: "zatra" <z...@w...pl>

    > Zaraz, zaraz... dlaczego ma coś przepadać.
    > Przecież jest faktura, a zapłata nie ma już teraz nic do rzeczy.
    > Wyjątek z fakturami za media dotyczył tylko VATu, a nie dochodówki.

    W ubiegłym roku byłem na metodzie kasowej, toteż faktury za telefon z datą
    2006 oraz faktury z końca grudnia a zapłacone w tym roku już chyba nie mogę
    nigdzie uwzględnić.

  • 8. Data: 2007-01-08 18:11:32
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Zaraz, zaraz... dlaczego ma coś przepadać.
    > Przecież jest faktura, a zapłata nie ma już teraz nic do rzeczy.
    > Wyjątek z fakturami za media dotyczył tylko VATu, a nie dochodówki.

    Czy moze ktos napisas jasnym, prostym zdaniem,
    jak teraz JEST (2007) z fakturami za telefon?
    (Tak, aby każdy mogl to znalezc potem w archiwum grupy.)

    Czy wreszcie koszt netto i VAT za tel. rozlicza się jednolicie
    z tą samą datą?

    I czy jest to:
    - data wystawienia faktury podana na fakturze
    - data ostatecznego terminu płatnosci podana na fakturze
    - data faktycznego dokonania płatności podana na wyciągu bankowym

    P.S. {pytanie z historii}
    Jaki sens miało to wcześniejsze rozdzielenie rozliczania pit i vat
    za media? Ale może naiwnie zakładam, że jakiś miało.

    latet

  • 9. Data: 2007-01-08 18:27:53
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-01-2007 o 19:11:32 latet <s...@x...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jaki sens miało to wcześniejsze rozdzielenie rozliczania pit i vat
    > za media? Ale może naiwnie zakładam, że jakiś miało.

    Do PIT z datą na fakturze, do VAT z terminem płatności, nic się nie
    zmieniło

  • 10. Data: 2007-01-08 19:17:08
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Do PIT z datą na fakturze, do VAT z terminem płatności, nic się nie
    > zmieniło

    OK. Idiotyczne to, ale coż.
    Ja do tej pory wpisywalem wszedzie z datą faktycznej płatności.
    Nie zamierzam korygowac, bo niby co? Na tresc zadnej deklaracji
    to nie wplynęło (bo zawsze był to i tak ten sam miesiąc).

    Rozumiem, ze błędem na ktory czyha kontroler jest odliczenie
    sobie VAT-u o miesiąc wczesniej niż wolno?

    Nie rozumiem tylko jak mozna cos wpisac do księgi z datą
    wystawienia faktury, jesli ta przychodzi wiele dni pozniej i nawet
    to juz moze byc inny miesiac.

    latet