  • 1. Data: 2007-01-08 10:42:06
    Temat: [PIT] Praca studenta w Niemczech.
    Od: " K.a.r.o.l" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Jestem studentem.
    W okresie wakacji pracowałem w Niemczech pry zbiorze truskawek.
    Jedynym moim rozliczeniem jest "papierek", na którym zawarto informacje jaki
    uzyskałem dochód - "papierek" ten nie posiada ani podpisu, ani pieczątki.
    Pracowałem legalnie.
    Czy mam się z tego rozliczyć z urzędem skarbowym? Jeśli tak to na jakich zasadach?
    W Polsce pracowałem również na umowę/zlecenie i wiem, że z tego muszę się
    rozliczyć.
    A co z dochodem z Niemiec?

    --
    Pozdrawiam,

    Z góry dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2007-01-08 11:21:31
    Temat: Re: [PIT] Praca studenta w Niemczech.
    Od: "Krystian" <v...@i...pl>

    > A co z dochodem z Niemiec?

    Wpływa tylko na podstawe obliczenia podatku, czyli progi podatkowe.

    A, tak praktycznie - niewiele osob rozlicza sie z pracy sezonowej na
    podstawie zaswiadczenia np:od rolnoka pracodawcy.

    A dostales umowe o prace? czy tylko ja podpisales, a "Bauer" zabrał Ci i
    nigdy juz wiecej jej nie pokazał? (czesto tak sie zdaza)

    Pozdr. Krystian

  • 3. Data: 2007-01-08 11:26:29
    Od: "Krystian" <v...@i...pl>

    > Jedynym moim rozliczeniem jest "papierek", na którym zawarto informacje
    > jaki
    > uzyskałem dochód - "papierek" ten nie posiada ani podpisu, ani pieczątki.

    To ten "papierek" jest tyle wart co "pusta kartka"-najwazniejszy jest podpis
    i dane pracodawcy.

  • 4. Data: 2007-01-08 15:43:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krystian" <v...@i...pl> wrote in message

    > To ten "papierek" jest tyle wart co "pusta kartka"-najwazniejszy jest
    > podpis i dane pracodawcy.
    jeszcze musi być pieczątka z lewej strony, a najlepiej dwie i wszystko
    poświadczone podpisem burmistrsza. też z pieczątką.

  • 5. Data: 2007-01-09 08:51:28

    Dnia 1/8/2007 4:43 PM, Użytkownik witek napisał:

    > "Krystian" <v...@i...pl> wrote in message

    > jeszcze musi być pieczątka z lewej strony, a najlepiej dwie i wszystko
    > poświadczone podpisem burmistrsza. też z pieczątką.

    Bez wielkiej czerwonej pieczątki ani rusz:
    http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,3825685.html