  • 21. Data: 2006-09-14 08:03:05
    Temat: Re: darowanie domu po spadku
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMO wynika wprost z cytowanej częsci K.C. :)

    no przecież się zgodziłam;>

    > Niemniej nie o to poszło, a o:

    > Zdaje się że po prostu popełniliśmy błąd formalny - zabraliśmy się
    > za dyskusję nad przedstawionym przez Ciebie stwierdzeniem.
    > A będzie dużo prościej jak zacytujesz stosowny artykuł K.C., który
    > ma literalnie wyrażać owo "doliczenie" - bo jest kilka różnych zapisów,
    > zależnych od celu któremu "doliczenie" darowizny ma służyć.

    no i słusznie, raczej o zachówek mi nie chodziło, tylko o sam spadek

    a na zachówek się zgadzam, wierząc Wam na słowo;-)

    > Odnoszę wrażenie że po prostu umknął pewnien szczegół, a być może
    > sama patrzysz przez pewne uproszczenie tego co my (z Witkiem) piszemy,
    > zaś rozdział o spadkach wcale taki krótki nie jest i wynika to m.in.
    > z tego iż, jakby to rzec, "jest w nim dużo IFów" ;)

    zgadzam się, tym tem,atem zajmowałam się tylko od własnej prywaty, kiedy
    wchodziło w grę , że zostanę obrzydliwie bogata
    a potem przestałąm

    ale możę kiedyś znowu się trafi, więc na wszelki wypadek czytam i się
    uczę;-)

    > Mianowicie z faktu, że "darowizny dolicza się do masy" nijak *nie*
    > wynika, żeby darowiznę trzeba było zwrócić: jak pojawia się "nadwyżka
    > w darowiźnie", czyli spadkobierca z darowizny dostał *więcej* niż
    > wynosiłby udział spadkowy, to... jego osobę się wyklucza z podziału,
    > o czym stanowi art. 1040 K.C. na przykład.

    i właśnie chyba do tego zmierzałam, zapominjąc, że tu o zachówku głównie
    - no mówię, że prywata wyłązi ze mnie;-)

    miłego dnia

    g.